2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A repülőjegy árak folyamatos csökkenésével az utazás a magyarok körében is egyre inkább spontán megvásárolt termékké, szolgáltatássá válik, a légi utazásokból pedig lassan eltűnik a korábban jellemző erős szezonalitás - áll a British Airways legfrissebb felmérésében.

A közlemény szerint a magyar utazók korábban jellemzően a tervezett szabadságuk idején elérhető utak közül választottak, ma már azonban 25-26 százalékuk egy-egy kedvező árajánlathoz időzíti tervezett tengeren túli utazását. Az európai utazásoknak pedig 51 százalékát motiválja az alacsony ár.

Az ár persze meghatározó, de nem az egyetlen döntési szempont - hangsúlyozza a British Airways. A tengeren túli utazások célállomását, amelyek tekintetében a magyar utasok körében Észak-Amerika és Ázsia világvárosai a legnépszerűbbek, az utazók 40 százaléka az adott város természeti értékei és környezetének szépsége, 38 százaléka a város nevezetességei és látványosságai, 9 százaléka pedig kulturális kínálata alapján választja ki.

A British Airways immár négy éve készít felméréseket a magyar utasok európai és tengeren túli utazási szokásaival, valamint az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásával kapcsolatban.

A légitársaság legfrissebb, internetes felmérésében a több mint kétezer válaszadó körében elsősorban Észak-Amerika (24 százalék) és Ázsia (21 százalék) világvárosai a legnépszerűbb tengeren túli célállomások.

A magyar utazók a tengeren túli utazásokra elsősorban párjukkal (42 százalék), családjukkal (36 százalék), egyedül (13 százalék) valamint barátaikkal (7 százalék) utaznak.

Az ACNielsen közelmúltbeli, az online kereskedelemről készített globális kutatása szerint, a világ 627 millió online vásárlója körében a legnépszerűbb interneten vásárolt termék a könyv (212 millió vásárló), amelyet a CD és a DVD (135 millió vásárló), valamint a repülőjegy (135 millió vásárló) követ holtversenyben. E tekintetben a magyar utasok is a világ élvonalába tartoznak, hiszen a British Airways felmérése szerint a repülőjegy Magyarországon a 4. legnépszerűbb online termék - derül ki az összeállításból.

A megkérdezettek 28 százaléka Afrika, 24 százaléka Észak-Amerika, 21 százaléka pedig Ázsia világvárosaiba látogatott már el repülővel, utazása egyes részeit az interneten keresztül intézve.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!