A közlemény szerint a magyar utazók korábban jellemzően a tervezett szabadságuk idején elérhető utak közül választottak, ma már azonban 25-26 százalékuk egy-egy kedvező árajánlathoz időzíti tervezett tengeren túli utazását. Az európai utazásoknak pedig 51 százalékát motiválja az alacsony ár.
Az ár persze meghatározó, de nem az egyetlen döntési szempont - hangsúlyozza a British Airways. A tengeren túli utazások célállomását, amelyek tekintetében a magyar utasok körében Észak-Amerika és Ázsia világvárosai a legnépszerűbbek, az utazók 40 százaléka az adott város természeti értékei és környezetének szépsége, 38 százaléka a város nevezetességei és látványosságai, 9 százaléka pedig kulturális kínálata alapján választja ki.
A British Airways immár négy éve készít felméréseket a magyar utasok európai és tengeren túli utazási szokásaival, valamint az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásával kapcsolatban.
A légitársaság legfrissebb, internetes felmérésében a több mint kétezer válaszadó körében elsősorban Észak-Amerika (24 százalék) és Ázsia (21 százalék) világvárosai a legnépszerűbb tengeren túli célállomások.
A magyar utazók a tengeren túli utazásokra elsősorban párjukkal (42 százalék), családjukkal (36 százalék), egyedül (13 százalék) valamint barátaikkal (7 százalék) utaznak.
Az ACNielsen közelmúltbeli, az online kereskedelemről készített globális kutatása szerint, a világ 627 millió online vásárlója körében a legnépszerűbb interneten vásárolt termék a könyv (212 millió vásárló), amelyet a CD és a DVD (135 millió vásárló), valamint a repülőjegy (135 millió vásárló) követ holtversenyben. E tekintetben a magyar utasok is a világ élvonalába tartoznak, hiszen a British Airways felmérése szerint a repülőjegy Magyarországon a 4. legnépszerűbb online termék - derül ki az összeállításból.
A megkérdezettek 28 százaléka Afrika, 24 százaléka Észak-Amerika, 21 százaléka pedig Ázsia világvárosaiba látogatott már el repülővel, utazása egyes részeit az interneten keresztül intézve.