2013 márciusában az ACEA adatai szerint éves bázison 10,2 százalékkal 1,3 millió darabra csökkent az újautó regisztrációk száma az Európai Unióban. Ha az első negyedévet nézzük, akkor az újautó regisztrációk száma 3 millió volt, ami 9,8 százalékkal kevesebb mint a 2012-es szám. Az európai autóeladások továbbra is 20 éves mélyponton vannak. Nem csoda, hogy az európai autóipari vállalatok egyre inkább terjeszkednek az öreg kontinensen túlra.
A britek az árral szemben
Bár egész Európa kevesebb autót vásárol, a britek mégis 5,9 százalékkal több autót vettek márciusban, mint egy éve. Németországban azonban még a krízis által erősen érintett Spanyolországnál is nagyobb mértékben esett vissza az autóértékesítés: 17,1 százalékkal, Franciaországban 16,2 százalékkal, Spanyolországban 13,9 százalékkal. A legnagyobb visszaesést Cipruson regisztrálták, közel 60 százalékot.
Magyarországon Nagy-Britanniához hasonlóan emelkedett az újautók forgalomba helyezése, méghozzá 6,3 százalékkal 5066 darabra, amit már korábban megírtunk az MGE közlése alapján.
A gyártók
A legnagyobb visszaesést a PSA Peugeot Citroen csoport szenvedte el, 16 százalékkal csökkentek az értékesítések. Márciusban a vállalat összesen 135 833 személygépjárművet adott el. Ellenben a Fiat eladásai csak 8 százalékkal, 79 269 egységre estek vissza.
Európában márciusban még a BMW is 4,7 százalékos visszaesést szenvedett el, pedig 2012-ben csak e vállalat eladásai növekedtek. A bajor autógyártó 86 251 járművet adott el.
mfor.hu