A visszaeső fogyasztás az értékesítési csatornákon is meglátszik: míg korábban a termékértékesítés kétharmad-egyharmad arányban oszlott meg a belföldi és a külföldi piacokon, tavaly a belföldi kereslet 58 százalékra zuhant. A forgalomcsökkenés a szakember szerint éppen a vezetőterméket, a burgonyacsipszet érinti a legjelentősebben, körülbelül 12 százalékos mértékben.
A recesszió ennek ellenére nem rendítette meg a Chio hatékonyságát. Nyeresége évek óta növekszik, amiben a tavaly 40 százalékkal erősödő exporté a főszerep - a társaság gyártókapacitásai közel maximális kihasználtsággal működnek. Külföldön elsősorban a különböző snackmixek keresettek. A kereskedelmi saját márkák előállítása is növekszik, a láncok termékcsaládjai jelentősen lekötik a gyárak kapacitásait.
A fogyasztók vásárlási kedvét erősen visszafogta, hogy a Chio az árait kénytelen a forint/euró, illetve a forint/dollár árfolyamváltozásához igazítani. Az árakat illetően a közelgő áfaemelés sem ígér túl sok jót. A cégvezetés egyelőre nem tudja, mekkora árkorrekciót kell végrehajtania, viszont az már biztos, hogy a többletköltségeket nem terítik el a forgalmazott márkák között, hanem a külföldi alapanyaghányad alapján differenciálnak, írja a Napi Gazdaság.
MTI/Menedzsment Fórum