Bár a háztartások napi fogyasztási cikkekre tavaly 6,7 százalékkal többet költöttek, mint egy évvel korábban, ha figyelembe vesszük a 11,5 százalékos élelmiszerinflációt, akkor már negatív a mérleg. Az ezredforduló óta megfigyelhető tendencia, hogy a saját márkás termékek irányába tolódik el a kereslet. Tavaly már a napi kiadások 24 százalékát ezek a termékek tették ki.
Az üzlettípusok közül a hipermarketek és a diszkontok forgalma nőtt, a napi fogyasztási cikkek kereskedelmének kétharmadát a modern kereskedelmi csatornák adják. Ezen bolttípusok esetében főleg a vásárlási intenzitás növekedése okozta a fejlődést, de jelentős vásárlóerőt csábítottak el például a kisboltoktól is.
Az elektronikai készülékek és adathordozók piaca tavaly mintegy 300 milliárd forintot tett ki, ennek nagy részét a háztartási nagygépek, a szórakoztatóelektronikai eszközök és a számítástechnikai termékek tették ki. Megfigyelhető volt, hogy a karácsonyi szezon gyengébbre sikerült, mint 2006-ban, a legkeresettebb termékek tavaly a laptopok, a digitális fényképezőgépek, monitorok, autónavigációk, LCD- és plazmatévék, mosogatógépek, elektromos fogkefék, borotvák, epilátorok, hajformázók, hajnyírók és kávéfőzők voltak.