A Nielsen Media Research adatai szerint újra lendületet vett az amerikai hirdetési piac, amely az előző negyesévet 5,7 százalékkal múlta felül, éves szinten pedig 3,3 százalékkal bővült. A legdinamikusabban a spanyol nyelvű televíziós csatornák reklámbevételei nőttek. A demográfiai változások következtében a népesség mind nagyobb részét érintő adók 19,3 százalékkal növelték hirdetési bevételeiket.
Átlag felett tudták növelni reklámbevételeiket a helyi újságok és magazinok, a kábel-televíziós csatornák és az országos napilapok. Az átlagnál gyengébben növekedett a televíziós és rádió hálózatok médiaértékesítése. A legnagyobb vesztes, az 1,6 százalékkal visszaeső outdoor piac - áll a Nielsen elemzésében.
Negyedéves összehasonlításban kevéssel az átlag alatti, 5 százalék körüli növekedést mértek az online hirdetések esetében. Az internetes reklámpiac ennek köszönhetően, a szakemberek szerint az idei második félévben megközelítheti a 2000-es, rekordebevételt hozó év hasonló időszakát.
Egyre nagyobb a reklámtorta
A hirdetési piac világszerte erősödést mutat. A szektor húzóereje, az amerikai piac az elemzések szerint 5,7 százalékkal bővült a harmadik negyedévben.