1p

A magyar piacon már tavaly és az idén is több hordozható számítógépet adnak el, mint asztali PC-t. Az idén az előrejelzések szerint 300-350 ezer notebookot értékesítenek.

Gottlieb István, a számítógépeket gyártó kínai Lenovo magyarországi cégének vezérigazgatója elmondta: a Lenovo nem az olcsó gépek kategóriájában versenyez. Mivel a vállalat főleg az üzleti szegmensre koncentrál, itt szeretne további fejlődést elérni. A Lenovo célja az, hogy magyar piacon is betörjön a kis- és közepes cégek szegmensébe.

Piaci adatok szerint a Lenovo magyarországi piaci részesedése nyolc százalék körüli, s az idén mintegy 30 ezer hordozható gépet értékesít. Ezzel a piacon a negyedik-ötödik helyet foglalja el.

A Lenovo az elmúlt negyedévben 33 százalékkal több hordozható gépet adott el, míg az asztali gépek (desktop) szegmensében csak három százalékos növekedést ért el az egy évvel korábbihoz képest. Ez is mutatja, hogy a piacon egyre nagyobb az igény a notebookok iránt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!