Gottlieb István, a számítógépeket gyártó kínai Lenovo magyarországi cégének vezérigazgatója elmondta: a Lenovo nem az olcsó gépek kategóriájában versenyez. Mivel a vállalat főleg az üzleti szegmensre koncentrál, itt szeretne további fejlődést elérni. A Lenovo célja az, hogy magyar piacon is betörjön a kis- és közepes cégek szegmensébe.
Piaci adatok szerint a Lenovo magyarországi piaci részesedése nyolc százalék körüli, s az idén mintegy 30 ezer hordozható gépet értékesít. Ezzel a piacon a negyedik-ötödik helyet foglalja el.
A Lenovo az elmúlt negyedévben 33 százalékkal több hordozható gépet adott el, míg az asztali gépek (desktop) szegmensében csak három százalékos növekedést ért el az egy évvel korábbihoz képest. Ez is mutatja, hogy a piacon egyre nagyobb az igény a notebookok iránt.