2006-ban listaáras adatok szerint 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, melyből a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online reklámpiac 5,1 milliárd forintos volt. Internetes reklámra 70 százalékkal költöttek többet 2006-ban a megelőző évi ráfordításoknál. A rendkívül magas növekedésben valószínűleg kulcstényezőt jelentett a tavalyi németországi foci-vb mellett az országgyűlési választásokhoz kapcsolódó politikai kampányok - írja az Etarget sajtóközleményében.
Magyarországon az online reklám, és így a keresőmarketing is még gyerekcipőben jár az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel az ebben a marketingeszközben rejlő lehetőségeket. A piac felépítése itthon eleve kettős. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresők felületein megjelenő hirdetéseket veszik bele a keresőhirdetés fogalmába. A keresőmarketing két nagy ágával, a keresőoptimalizálással és a keresőhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.
Magyarországon a legnagyobb keresőhirdetési rendszerek az Etarget és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után listaáron hozzávetőlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhető a tavalyi évben - jelezte Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője.
KKV-k és multik egyaránt alkalmazzák
A keresőmarketing lehetőséget nyújt a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdető. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt a hatékony és könnyen nyomon követhető módszert. Itthon még ágazatspecifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz, ilyen a pénzügyi szektor és az autóipar.
A 2007-es esztendő mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bővülést hoz. Elsősorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektől eshetnek el. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós főműsoridőben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezők. Ugyan Magyarországon lassulhat az idei növekedés üteme a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések hatása miatt, hiszen a vállalkozások költséget csökkentenek, s ez alól minden bizonnyal a marketingkommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.