2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Folyamatosan nő az érdeklődés a budapesti egyesített bérletek (beb) iránt - jelentették be a Budapesti Közlekedés-szervező Kht. ügyvezető igazgatói, Kéthelyi József és Denke Zsolt kedden, a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) sajtótájékoztatóján.

A beb-ből tavaly havonta átlagosan 25 ezret értékesítettek, az idén átlagosan havi 30 - a nyári holtidőt nem számítva havi 40 - ezret, októberben pedig már több mint 46 ezret (ez a BKV által értékesített bérletek 6 százalékának felel meg). Denke Zsolt szerint a kereslet növekedésében szerepe volt a helyközi tarifarendszer idén májusban életbe lépett egységesítésének is, ami díjemeléssel is járt.

A 2005 szeptemberében bevezetett beb, amelynek birtokában a főváros közigazgatási határain belül a BKV, a MÁV és a Volánbusz városi, illetve elővárosi járatai is használhatóak, 10 százalékkal drágább, mint a BKV bérlet, de a főváros és az agglomeráció között ingázók jelentős megtakarítást könyvelhetnek el, mivel a teljes helyközi utazás helyett csak a fővároson belüli utolsó megálló és az agglomerációs célállomás közötti távolságnak megfelelő övezeti díjat kell megfizetni. A beb előnyeit Budapesttel együtt 192 település mintegy 3,3 millió lakója élvezheti.

A beb alkalmazása a szolgáltatóknak bevételkiesést okoz, amit a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) valamint a Budapesti Fővárosi Önkormányzat kétharmad-egyharmad arányban finanszíroz. A kompenzáció az idén 2 milliárd, jövőre 2,5 milliárd forintba kerül, amiből a MÁV és a Volánbusz 70-30 százalék arányban részesül.

A kht. jövőre részt vesz a P+R, illetve B+R fejlesztések lebonyolításában is Budapest vonzáskörzetében (Budapesten ezt a feladatot a Parking Kft. végzi), ahogy az idén szerepet vállalt a kapcsolódó uniós források pályázatainak előkészítésében is.

Az egységes budapesti bérlet koncepciója már elkészült, 2008-ban szeretnék bevezetni. Ez a mostani BKV bérlethez hasonlóan valamennyi szolgáltatásra érvényes lesz a központi zónában, de olcsóbb lesz, mint a beb. A chipkártyás rendszert 2009-ben vezetik be a BKV gyorsvasúti hálózatán, s a következő évben a felszíni közlekedésre is kiterjesztik, így 2010-re megvalósulhat a tarifaközösség - mondta Denke Zsolt.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!