A beb-ből tavaly havonta átlagosan 25 ezret értékesítettek, az idén átlagosan havi 30 - a nyári holtidőt nem számítva havi 40 - ezret, októberben pedig már több mint 46 ezret (ez a BKV által értékesített bérletek 6 százalékának felel meg). Denke Zsolt szerint a kereslet növekedésében szerepe volt a helyközi tarifarendszer idén májusban életbe lépett egységesítésének is, ami díjemeléssel is járt.
A 2005 szeptemberében bevezetett beb, amelynek birtokában a főváros közigazgatási határain belül a BKV, a MÁV és a Volánbusz városi, illetve elővárosi járatai is használhatóak, 10 százalékkal drágább, mint a BKV bérlet, de a főváros és az agglomeráció között ingázók jelentős megtakarítást könyvelhetnek el, mivel a teljes helyközi utazás helyett csak a fővároson belüli utolsó megálló és az agglomerációs célállomás közötti távolságnak megfelelő övezeti díjat kell megfizetni. A beb előnyeit Budapesttel együtt 192 település mintegy 3,3 millió lakója élvezheti.
A beb alkalmazása a szolgáltatóknak bevételkiesést okoz, amit a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) valamint a Budapesti Fővárosi Önkormányzat kétharmad-egyharmad arányban finanszíroz. A kompenzáció az idén 2 milliárd, jövőre 2,5 milliárd forintba kerül, amiből a MÁV és a Volánbusz 70-30 százalék arányban részesül.
A kht. jövőre részt vesz a P+R, illetve B+R fejlesztések lebonyolításában is Budapest vonzáskörzetében (Budapesten ezt a feladatot a Parking Kft. végzi), ahogy az idén szerepet vállalt a kapcsolódó uniós források pályázatainak előkészítésében is.
Az egységes budapesti bérlet koncepciója már elkészült, 2008-ban szeretnék bevezetni. Ez a mostani BKV bérlethez hasonlóan valamennyi szolgáltatásra érvényes lesz a központi zónában, de olcsóbb lesz, mint a beb. A chipkártyás rendszert 2009-ben vezetik be a BKV gyorsvasúti hálózatán, s a következő évben a felszíni közlekedésre is kiterjesztik, így 2010-re megvalósulhat a tarifaközösség - mondta Denke Zsolt.