Az amerikai internetes alapú telefonszolgáltató Vonage Holdings Corp. bejelentette, hogy elérte a 650.000-ik előfizetőt és nem látja akadályát annak a hagyományos telefontársaságok részéről sem, hogy elindítsa saját telefonszolgáltatását.
Az interneten keresztül bonyolított telefonbeszélgetésekhez a szolgáltatók a VoIP (azaz a voice over Internet protocol) technológiát használják, hogy az emberi hangot az e-mailekhez hasonlóan továbbíthassák a világhálón. Így a telefonálás sokkal olcsóbb, mint a hagyományos "vonalas" módon.
[ajanlo=143][igazitas=left/]A legtöbb VoIP használó szélessávú internet eléréssel telefonál, mivel a telefonszolgáltatók ritkán adnak internet elérést telefonvonal nélkül. A szakemberek szerint a Vonage rohamos piaci növekedése hamarosan lelassul, amint a kábelszolgáltatók - köztük a Time Warner és a Comcast - észbe kapnak és piacra dobják a saját internetes telefonszolgáltatásukat, adta hírül a Reuters.
John Rego, a Vonage pénzügyi igazgatója szerint azonban semmi bűvészkedés nem volt abban, hogy a cég ilyen gyorsan kinőtte magát. A vállalat hetente átlag 15 ezer telefonvonalat biztosít ügyfelei rendelkezésére. Minél több az ügyfél, relatíve annál alacsonyabbak lesznek a vállalat járulékos költségei.
A Vonage Holdings-nál egyébként nemrégiben volt tőkeemelés, melynek során 200 millió dollárral 408 millióra növelte eredeti tőkéjét. Rego szerint a pénzt további területek, így Kanada és Anglia meghódítására fordítják. A folyamatosan növekvő ügyfélkör miatti bevétel növekedést pedig marketingre és további ügyfelek megszerzésére fordítják.
Menedzsment Fórum
Egyre népszerűbb az internetes telefonálás az USA-ban
Az amerikai internetes alapú telefonszolgáltató Vonage Holdings Corp. bejelentette, hogy elérte a 650.000-ik vonalat és nem látja akadályát annak a hagyományos telefontársaságok részéről sem, hogy elindítsa saját telefonszolgáltatását.