Vietnamban az kedvez a fogyasztóknak, hogy a volt kommunista ország áttér a piacgazdaságra - és erre egy gyors növekedésű térségben kerül sor. Hongkongot a tőzsde fellendülése és a munkanélküliség csökkenése juttatta az élre.
Általánosságban elmondható, hogy a régióban meglehetősen optimisták a fogyasztók, most sokkal inkább azok, mint hat hónapja voltak. A fogyasztói bizalom MasterIndexe a térségben átlagában 64,3 pont lett, fél éve 57,4 pont volt.
Dél-Koreában és Tajvanon a foglalkoztatás miatti aggályok gyengítették a bizakodást, Malajziában és Ausztráliában pedig gyengülést mértek az elemzők.
Az évente kétszer elvégzett felmérés minden országban négyszáz közepes és magas jövedelmű fogyasztó vélekedésére épül, Kínában hatszáz a megkérdezettek száma. A cél az elkövetkező hat hónapra vonatkozó bizalmi szint meghatározása, a százas skálán ötven jelzi a semleges vélekedést.