1p

Ázsia országai közül Vietnamban a leginkább optimisták a fogyasztók, a lista második helyén Hongkong szerepel - derül ki a MasterCard felméréséből. A régióra általában jellemző a fogyasztói optimizmus, most sokkal inkább, mint fél éve.

Vietnamban az kedvez a fogyasztóknak, hogy a volt kommunista ország áttér a piacgazdaságra - és erre egy gyors növekedésű térségben kerül sor. Hongkongot a tőzsde fellendülése és a munkanélküliség csökkenése juttatta az élre.

Általánosságban elmondható, hogy a régióban meglehetősen optimisták a fogyasztók, most sokkal inkább azok, mint hat hónapja voltak. A fogyasztói bizalom MasterIndexe a térségben átlagában 64,3 pont lett, fél éve 57,4 pont volt.

Dél-Koreában és Tajvanon a foglalkoztatás miatti aggályok gyengítették a bizakodást, Malajziában és Ausztráliában pedig gyengülést mértek az elemzők.

Az évente kétszer elvégzett felmérés minden országban négyszáz közepes és magas jövedelmű fogyasztó vélekedésére épül, Kínában hatszáz a megkérdezettek száma. A cél az elkövetkező hat hónapra vonatkozó bizalmi szint meghatározása, a százas skálán ötven jelzi a semleges vélekedést.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!