2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utalványforgalmazással is foglalkozó Sodexho Pass Hungária Kft. által készített felmérés szerint a megkérdezett cégek 12 százalékánál működik a választható béren kívüli juttatás (cafeteria) rendszere - mondta Bessenyey Bálint, a társaság ügyvezető igazgatója.

A francia társaság az idén márciusban, második alkalommal végzett felmérése során 521 Sodexho Passt használó céget és 524 nem Sodexho ügyfelet kérdezett meg. A felmérés szerint tavalyhoz képest három százalékponttal nőtt a cafeteria rendszert alkalmazó vállalatok száma. A cégek öt százaléka tervezi bevezetni a rendszert - mondta az ügyvezető igazgató.

Azok a cégek, amelyek élnek a választható béren kívüli juttatás lehetőségével, a költséghatékonyságot, a motiváló hatást, a munkaerő-elégedettség növelését, a rendszer rugalmasságát, személyre szabottságát jelölték meg okként. Azon cégek, amelyek nem használják a cafeteria rendszert, forráshiányra, kis cégméretre, kevés alkalmazottra hivatkoztak.

A felmérés szerint a cégek átlagosan 180 ezer forint keretet adnak munkavállalóiknak évente választható béren kívüli juttatásként. Ez 63 százalékos növekedés 2006-hoz képest, amikor az átlag 110 ezer forint volt.

A várakozások szerint a melegétel-utalvány forgalma a tavalyi tízmilliárd forint után, az idén 40 százalékkal emelkedik és eléri a 14 milliárd forintot. A vállalat forgalomnövekedésének másik összetevője az ajándékutalványok forgalmának várható 60 százalékos emelkedése a tavalyi hárommilliárd forintról ötmilliárdra.

Bessenyey Bálint a növekedést egyebek mellett az új belépőkkel, az adómentesen adható összeg növekedésével, a cafeteria rendszer elterjedésével, a beváltóhálózat bővülésével, az étkezési szokások változásával magyarázta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!