A múlt évben minden ezer utasra 6,5 elveszett, ellopott vagy megsérült táska jutott, míg 2005-ben ez a szám 6,06 volt. A jelentés szerint a gépek 75,5 százaléka érkezett meg időben tavaly, míg 2005-ben 77,3 százalék szállt le késés nélkül - adta hírül az AP.
Szakértők szerint 2005-ben érkezett a legkevesebb panasz az elmúlt öt évben, azonban tavaly nőtt az elégedetlen légi utasok bejelentéseinek száma.
David Casteleveter iparági szóvivő szerint a késések leggyakoribb oka a rossz időjárás volt. Úgy vélte, kétségtelenül rontja majd a helyzetet, hogy növekszik a gépek száma a kereskedelmi repülésben az elkövetkező években, és a légiirányító rendszer nehezen tudja kezelni ezt a bővülést.
"Egyre több késés várható, amelyek járattörlésekhez is vezethetnek, emellett növekedhet az elveszett csomagok a száma is" - közölte Castelveter, az Air Transport amerikai légi szövetség szóvivője.
1991 óta vizsgálják a légi közlekedés zavarait az Egyesült Államokban, minden évben 18 légitársaságnál mérik fel, hogy hány gép késik és mennyi csomag tűnik el. A felmérés a Transportation Department statisztikáin alapul.