A közlemény szerint mennyiségben a konyhai törlőkendő eladásai nőttek kiemelkedő mértékben, 21 százalékkal, s nagyobb lett 2-2 százalékkal a toalett papír és a papír zsebkendő forgalom is.
A Nielsen csak a szalvétánál regisztrált némi mennyiségi csökkenést.
Értékben mind a négy szegmens kiskereskedelmi forgalma emelkedett kisebb-nagyobb mértékben. Legjelentősebb szegmens a toalett papír, amelynek éves piacmérete meghaladja a húszmilliárd forintot. A papír zsebkendő bolti eladása tízmilliárd forint felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárd forintos határon, míg a szalvéta hárommilliárd forint felett jár.
A Nielsen szerint a fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Az idén május-júniusban a toalett papírnál hét százalékos áremelkedést mértek a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan öt százalékkal, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. A konyhai törlőkendő kilenc százalékkal lett olcsóbb.
Az eladásokat tekintve a hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább, míg a drogériák részaránya nagyobb lett a Nielsen szerint.
A négyszáz négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült: értékben a piaci részesedésük egyik évről a másikra 26-ról 24 százalékra csökkent a háztartási papíráruk kiskereskedelmi eladásaiból.
A kutatás szerint a kereskedelmi márkák nagy szerepet játszanak a háztartási papíráruk értékesítésében. Az egyes termékcsoportokban a láncok saját márkáinak részaránya 31-47 százalék között mozgott az idén május-júniusban. Legalacsonyabb a szalvéta, legmagasabb a konyhai papírkendő mutatója. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben - közölte a Nielsen.