Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az előkelő ötödik helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján. Figyelemre méltó, hogy a száz százalékos juice részaránya mennyiségben is, értékben is 1-1 százalékponttal emelkedett a szóban forgó időszakban, és eléri a 17, illetve 25 százalékot. Ennek következtében a száz százalékos juice éves kiskereskedelmi forgalma túllépte a tízmilliárd forintot.
A száz százalékos juice-hoz nagyjából hasonló mértékben nőtt a nektár részaránya (mennyiségben 8 százalékra). Mindkettő az italok rovására javított pozícióján, amelyekre mennyiségben még mindig 75, értékben pedig 65 százalék jut a bolti értékesítésből. Az ízek között vezet a narancs és az őszibarack, de mindkettő részaránya csökken. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.
A fogyasztói átlagárak jelentős mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy liter száz százalékos juice átlagára 2004 december-2005 januárban 408, rá egy évre 438, míg a legutóbbi hasonló periódusban 458 forint, a Nielsen adatai szerint. A nektár literenként átlagosan tíz százalékkal került többe 2006 december-2007 januárban, mint egy évvel korábban. Stagnált viszont az italok átlagára.
A bolttípusok fontossági ranglistáját ugyan továbbra is a hipermarket vezeti, de a 401-2500 négyzetméteres boltok jelentősen felzárkóztak a vizsgált periódusban. Ez a szupermarketet és diszkontot magában foglaló bolttípus nektárból ötven, italból pedig 29 százalékra növelte piaci részesedését.
Stagnál az üdítő
Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalmával a Nielsen tavalyi toplistáján 4. helyen áll. A piac mérete meghaladja az 50 milliárd forintot. Ugyanakkor a top 10-es listán ez az egyetlen kategória, amelynek forgalma értékben nem nőtt az előző évhez képest.
Az ásványvíz szintén szerepel a toplistán, 40 milliárd forint felé közeledő piacméretével a hetedik helyen. Dinamikusan növekszik a forgalma, hiszen tavaly 13 százalékkal haladta meg az előző évit, áll a Nielsen közleményében.