3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre több száz százalékos juice-t és nektárt értékesít a kiskereskedelem. Összességében a gyümölcslé bolti eladása értékben meghaladta a 42 milliárd forintot 2006 február-2007 januárban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat. A mennyiségi értékesítés 260 millió liter felé közeledik, és a szóban forgó időszakban csekély mértékben emelkedett.

Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az előkelő ötödik helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján. Figyelemre méltó, hogy a száz százalékos juice részaránya mennyiségben is, értékben is 1-1 százalékponttal emelkedett a szóban forgó időszakban, és eléri a 17, illetve 25 százalékot. Ennek következtében a száz százalékos juice éves kiskereskedelmi forgalma túllépte a tízmilliárd forintot.

A száz százalékos juice-hoz nagyjából hasonló mértékben nőtt a nektár részaránya (mennyiségben 8 százalékra). Mindkettő az italok rovására javított pozícióján, amelyekre mennyiségben még mindig 75, értékben pedig 65 százalék jut a bolti értékesítésből. Az ízek között vezet a narancs és az őszibarack, de mindkettő részaránya csökken. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.

A fogyasztói átlagárak jelentős mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy liter száz százalékos juice átlagára 2004 december-2005 januárban 408, rá egy évre 438, míg a legutóbbi hasonló periódusban 458 forint, a Nielsen adatai szerint. A nektár literenként átlagosan tíz százalékkal került többe 2006 december-2007 januárban, mint egy évvel korábban. Stagnált viszont az italok átlagára.

A bolttípusok fontossági ranglistáját ugyan továbbra is a hipermarket vezeti, de a 401-2500 négyzetméteres boltok jelentősen felzárkóztak a vizsgált periódusban. Ez a szupermarketet és diszkontot magában foglaló bolttípus nektárból ötven, italból pedig 29 százalékra növelte piaci részesedését.

Stagnál az üdítő

Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalmával a Nielsen tavalyi toplistáján 4. helyen áll. A piac mérete meghaladja az 50 milliárd forintot. Ugyanakkor a top 10-es listán ez az egyetlen kategória, amelynek forgalma értékben nem nőtt az előző évhez képest.

Az ásványvíz szintén szerepel a toplistán, 40 milliárd forint felé közeledő piacméretével a hetedik helyen. Dinamikusan növekszik a forgalma, hiszen tavaly 13 százalékkal haladta meg az előző évit, áll a Nielsen közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!