2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar lakosság 41 százaléka internetezik rendszeresen, 30 százaléka gyakran olvas online híreket, a felnőttek 13 százaléka az internetről értesül először a vezető hírekről - derült ki az Index és a Forsense közös felméréséből, amelynek eredményét pénteken tette közzé a portál.

A rendszeresen internetezők között az internet hírforrásként felzárkózik a teljes lakosságban vezető televízió mellé - állapították meg a május első felében ezer ember megkérdezésével, véletlenszerűen kiválasztott reprezentatív mintán végzett felmérés alapján.

Hozzátették, hogy - miközben a lakosság 41 százaléka netezik rendszeresen, azaz legalább hetente egyszer - minden kilencedik felnőtt az interneten keresi a leggyakrabban a híreket; ez utóbbiak többsége számára már elsődleges hírforrásnak számít az online média.

A teljes mintában 100 megkérdezett közül 71-en állították, hogy naponta egy óránál többet tévéznek, 74-en a nyomtatott médiára napi harminc percnél kevesebbet szánnak, míg 62 százalékuk úgy nyilatkozott: egyáltalán nem, vagy negyedóránál kevesebbet internetezik. A világhálót használók fele azonban napi egy óránál többet tölt az információs szupersztrádán.

Az internetezők között az internet hírforrásként felzárkózik a televízió mellé. A rádióból és a nyomtatott sajtóból történő tájékozódás gyakorisága nem változott számottevően, az interneté erőteljesen nőtt, a televízióé pedig kicsit csökkent. Míg a teljes lakosság körében az emberek csupán 30 százaléka tájékozódik gyakran az interneten, ez az internetezők között már 64 százalék, miközben a televízióból gyakran tájékozódók aránya 78-ról 65 százalékra csökkent.

Míg a teljes lakosságnak csak 13 százaléka, az internetezőknek 31, a "csak online" hírfogyasztóknak pedig már 65 százaléka értesül először az internetről a vezető hírekről. A 18-34 évesek közül minden negyedik megkérdezett tartozik e körbe, míg az 55 évnél idősebbek körében ez az arány csupán három százalék.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!