3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szupermarketek piacrésze stabilizálódik, a kisboltok együttes piaci súlya csökkent, míg a hipermarketek és cash&carry üzletek piacrésze stagnál a GfK legfrissebb, a hazai kiskereskedelem 2006. első félévi helyzetét elemző tanulmánya szerint. Az egy alkalommal elköltött összeg nőtt, a kártyás fizetések pedig továbbra is a hipermarketekre a legjellemzőbbek.

2006 első félévében mintegy 64 milliárd forinttal több bevételt realizált a hazai kiskereskedelem, mint egy évvel korábban - tartalmazza a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése. E tény mögött az enyhén csökkenő vásárlási gyakoriság mellett a növekvő átlagos vásárlásonkénti költés áll. Míg 2005 első félévében egy vásárló átlagosan 1588 forintot fizetett a kasszánál alkalmanként, addig 2006 első hat hónapjában ez az úgynevezett kosárérték 1647 forintra növekedett.

A modern kereskedelmi csatornák - hipermarketek, szupermarketek, diszkontok és cash&carry üzletek - FMCG piaci súlya az előző év azonos időszakához képest mintegy 1,6 százalékponttal (57,7 százalékról 59,3 százalékra) emelkedett. A hipermarketek piacrésze nem nőtt tovább, stabilan 23,9 százalék körül alakul. A láncba szerveződött kisboltok piacrésze már eléri a közel 15 százalékot (14,9 százalék), ugyanakkor a független kisboltok piaci súlya 14,7 százalékra csökkent.

Bár a gyalogos vásárlások még mindig túlsúlyban vannak - az összes vásárlás mintegy 67 százalékát így intézik a vásárlók -, ez csupán az értékbeli összforgalom 47 százalékát teszi ki. Az autós bevásárlások szerepe a korábbi tendenciáknak megfelelően újra növekedett; a 2006 január-júniusi időszakban az összes napi beszerzés értékének kétötöde (41 százalék) ilyen beszerzésekből származott.

Terjed a kártyás fizetés

A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy egyre terjed a modern, készpénzkímélő kártyás fizetési lehetőség, s annak kihasználása. Bár egyelőre továbbra is a készpénzzel történő fizetés a leggyakoribb, a vásárlások értékének már 12 százalékát bankkártyás fizetéssel ellentételezik a vásárlók.

A vásárlások résztvevőit vizsgálva elmondható, hogy továbbra is elsősorban a háziasszonyok intézik a bevásárlásokat. Ők a legtöbb vásárlás valamely kisbolt lánc (71 százalék) üzletében, drogériában (68 százalék) vagy szupermarketben (67 százalék) intézik. A háztartás e feladatot magára vállaló férfi tagja jellemzően valamely független kisboltot (18 százalék) vagy hipermarketet (17 százalék) részesíti előnyben, s legkisebb arányban a háztartási és vegyi áru kereskedelemre szakosodott drogériákba térnek be (8 százalék). Házaspárok együtt leginkább cash&carry üzletekben (29 százalék) vagy hipermarketekben (19 százalék) gondoskodnak napi beszerzéseikről.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!