Az adatokat tavaly október és idén január között gyűjtötték össze az elemzéshez. Az egyes termékcsoportokat egytől tízig lehetett osztályozni az alapján, hogy milyen gyakran tájékozódnak vásárlás előtt a világhálón. A tízes azt jelentette, hogy mindig utánanéznek a terméknek, az egyes pedig azt, hogy sosem keresnek róla információkat a vásárlás előtt.
A legmagasabb átlagpontszámot a könyvek, zenei CD-k és DVD-k csoportja érte el, ami azt jelenti, hogy a legtöbb brit vásárló ezekről szerez be információkat, mielőtt pénzt az értük. A második helyre kerültek az utazások, míg a harmadikra a háztartási elektronikai cikkek. A vásárlók többsége ajándékok vásárlása előtt is utánanéz a kiválasztott terméknek.
A szakemberek szerint egyre több brit fogyasztó már természetesnek veszi az internet használatát vásárlás előtt. A válaszadók több mint háromnegyede elégedett volt az interneten található összehasonlító oldalakkal, melyek segítséget nyújtanak a vásárlások előtt.
A szakemberek szerint az internethasználat elterjedésével egyre többen fognak online vásárolni. Az előrejelzések szerint 2011-re a brit elektronikus kereskedelem forgalma 155,6 milliárd dolláros lesz szemben a 2007-es 84 milliárd dollárral.