Az elmúlt évre vonatkozó kimutatások szerint a világhálón keresztül lebonyolított, és a non-food termékekre irányuló vásárlások száma 61,7 százalékkal haladta meg a 2005-ös évben mért eredményeket. Az élelmiszer-jellegű árucikkek, a dohányáruk és az alkohol on-line értékesítése is megugrott egy év alatt, mégpedig 28,8 százalékkal. A románok természetesen nemcsak árut, hanem szolgáltatásokat is szívesebben vásároltak a világhálón 2006-ban: a növekmény ebben az esetben elérte a 12 százalékot - adja hírül a Romania Libera.
Összességében az e-kereskedelem segítségével a keleti szomszédaink által a tavalyi év során elköltött összeg megközelítette a 7 millió eurót, s ez 24,7 százalékkal haladta meg a 2005-ös év azonos mérőszámait.
Az on-line reklámok tavalyi romániai bevételei elérték az 5,5 millió eurót, s előrejelzések szerint ebben az évben meg fogják közelíteni a 35 millió lejt (10 millió eurót). A legbőkezűbb hirdetők a gépkocsi-kereskedők és az IT-termékek forgalmazói, de komoly piacot jelentenek a pénzintézetek reklámjai is - írja a témához kapcsolódva az Evenimentul Zilei.