Az előrejelzések szerint idén 204 milliárd dollárra nő az e-kereskedelem forgalma a tavalyi 174,5 milliárdról. Elsősorban ruházati termékeket, számítástechnikai felszereléseket és autókat vásárolnak az emberek online - derül ki a felmérésből.
A szakemberek szerint az e-kereskedelem az egyetlen szakág a kiskereskedelmen belül, mely napjainkban is fejlődni tud. A hagyományos kereskedelmi egységek tulajdonosait sújtja az internet térhódítása, többen is kénytelenek voltak bezárni üzleteik egy részét. Elsősorban a magas nyersanyagárak, az ingatlankrízis és a növekvő munkanélküliség miatt költenek egyre kevesebbet az emberek a kisekereskedőknél.
Ugyanezek miatt figyelhető meg, hogy az emberek a diszkontok felé fordultak, minél olcsóbb üzleteket próbálnak találni. A felmérés szerint részben ez okozza az e-kereskedelem bővülését is: azok, akik az interneten böngésznek, meglátnak egy akciós ajánlatot, akkor nagyobb valószínűséggel veszik meg.
A kutatás szerint a kiskereskedelmi egységek úgy próbálnak minél nagyobb szeletet kihasítani az e-kereskedelemből, hogy egyre többet hirdetnek internetes közösségi oldalakon