Kezdetekben a sziget pr-ját, hasonlatosan a rendezvény korai szervezéséhez, az amatőr lelkesedés jellemezte - mondta a Világgazdaságnak Marinka Csaba. A fesztivál pr-főnöke szerint 19992000 környékén érett meg a szándék a Sziget Fesztivál újrapozicionálására. Ennek egyik elsődleges oka a korai híradásokban keresendő, ezekben ugyanis - jobbára alaptalanul rosszízű jelzőkkel kedvezőtlen képet festettek a rendezvényről. A tudatos, tervezett kommunikációs munkát 2000-ben már egy a szervezeti struktúrában önálló pr-osztály szervezte.
A sziget változatos kulturális jellegéhez hasonlóan változatos a fesztiváll célcsoportja is. Prioritása van a fiataloknak, de üzennünk kell a szülőknek is, hogy nyugodtan elengedhetik a gyermeküket a fesztiválra - mondta Marinka Csaba. 2000 óta az új pr-vezetés célja, hogy a fesztivál kommunikációját a lehető legszélesebb körben alakítsa. Az elmúlt években így a politikai napilapok, a gazdasági újságok, a tv-k és a rádiók is kiemelt szerepet játszanak a közönség elérésében. Mindemellett a speciálisabb területtel foglalkozó médiumok, mint a vallási lapok, vagy az informatikával, környezetvédelemmel foglalkozó sajtó számára is tudunk kifejezetten nekik szóló, őket érdeklő információt nyújtani - hangsúlyozta a Világgazdaságnak Marinka Csaba.
A kommunikáció sem segített azonban az időjárással szemben. Enek következtében ugyanis a bevételi tervek módosultak. Bár hétvégi jó idő eredményeként mérséklődött a Sziget fesztivál eddigi vesztesége, ami az első napok esőzései következtében elmaradó vendégek miatt keletkezett - mondta Gerendai Károly. Pénteken 58 ezren, szombaton pedig már 62 ezren látogattak ki a Hajógyári szigetre, ami összesen 14 ezerrel több a tavalyi hétvéginél - tette hozzá. "Ezzel az első két nap 78 millió forintos vesztesége 40 millió forintra mérséklődött" - közölte a főszervező.
Hétfőig összesen 245 ezer szigetlakó váltott jegyet a fesztiválra, és a rendezők szerint összejött a nullszaldót biztosító350 ezer fős látogatói szám. A rendezvény előzetesen várt nettó árbevétele 1,2 milliárd forint, amelyből 430-44 millió forint a szponzoroktól, 120 millió forint állami forrásokból, a maradék pedig a jegyeladásokból származott.
Egyre tudatosabb sziget-kommunikáció
Immáron megszokottnak mondható, hogy a fesztivál hírei a kezdés előtti napokban és a rendezvény alatt ellepik a sajtót. Nem volt azonban ez mindig így.