3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy dokumentációk és áruküldemények nemzetközi expressz szállításával foglalkozó vállalat működésében különösen fontos szerepet játszanak a gondosan kiválasztott járművek, hiszen nélkülük nem juttatható el a küldemény időben a címzetthez.

A cég fontosnak tartja alkalmazottai biztonságát, ezért a francia gyár mindegyik megrendelt autóját blokkolásgátlóval és légzsákkal látták el. Minden új haszongépjármű esetében a kormányoszlopról vezérelhető rádióról sem feledkeztek meg. A kényelmi felszerelések, mint a szervokormány vagy az elektromos ablakemelő sem hiányoznak a teltérből, a légkondicionálót viszont a gyakori ki- és beszállásokkal járó futárfeladatok során nem tudnák kihasználni.

Az utastérben különleges eszközként a speciális, mobiltelefonnal összekapcsolt vonalkódolvasó kapott helyet. Ennek segítségével rögzíti az adatokat a futár, ez tartja a kapcsolatot a diszpécserközponttal, így az ügyfél is nyomon követheti küldeményének útvonalát az interneten keresztül. A sofőrök kérésére mindegyik haszonjármű hátsó ajtaja üvegezett a jobb manőverezhetőség érdekében. A Master és az LT rakterét utólag burkolták be és látták el rögzítőkapcsokkal, mivel csak ezek a gyáriaknál masszívabb megoldások bírják ki a cégnél szokásos igénybevételt.

Az új Renault-k közül a legkisebb futásteljesítménye várhatóan a Cliónak lesz, mivel ezek a repülőtéren végzik a feladatukat. Innen az LT-k szállítják a budapesti és a vidéki telephelyekre az árut, ami napi öt-hatszáz kilométer futását jelenti majdnem teljes terhelés mellett. A központokból a Kangoo, a Trafic és a Master futárautók továbbítják a küldeményeket, naponta 70-300 kilométert megtéve a fővárosban és vidéken.

A három évvel ezelőtt beszerzett Renault haszonjárművek a Volkswagenekhez hasonlóan kifogástalanul funkcionáltak, egyedül a Masterek váltóbowdenje szakadt el többször is. A fogyasztás a Renault-k esetében sem lépte át a gyárilag megadott értékeket, igaz, egyik sem szállít egyszerre komoly terhet, nem úgy, mint a Volkswagenek. Az új Kangoo-k 7,5 liter üzemanyagot, a Traficok 8,5-9 litert fogyasztottak a városi közlekedésben száz kilométerenként. Ezek az értékek már most, bejáratós korukban 0,5-2 literrel alacsonyabbak az elődökénél. Befejezésül elmondható, hogy a DHL nemrég lecserélt haszonjárművei nagyobb meghibásodások nélkül, üzembiztosan töltötték le szolgálati éveiket a vállalatnál, és a remények szerint utódaik is gondoktól mentesen szállítják majd a küldeményeket az országban.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!