Az Európai Bizottság a mintegy 60 kilométernyi, a transzeurópai hálózathoz tartozó gyorsforgalmi utakra, illetve az ezek elkerülésére használható egyéb szakaszokra kiterjedő útdíjrendszer megalkotására tesz javaslatot azzal a céllal, hogy a tagállamok által a saját fuvarozóik számára adott kedvezmények miatt kialakuló áttekinthetetlen európai útdíjrendszert egyszerűsítse és egységesítse - közölte a Világgazdaság. A tervek szerint a rugalmas, a teherforgalom környezeti és egyéb költségeit figyelembevevő rendszer a hatályban lévő rendelkezésekhez képest több költségfajta beépítését engedélyezi.
A tervezet ellen, amely várhatóan még az idén, de legkésőbb jövő tavasszal kerül az Európai Parlament elé, máris többen emeltek panaszt, többek között a nemzetközi közúti fuvarozási szövetség (IRU) brüsszeli irodájának vezetője, aki szerint a javaslat a díjtételek emeléséhez fog vezetni. Szintén nem elégedettek a környezetvédők, akik szerint a javaslat nem elég ösztönző arra, hogy a fuvarozók az áruszállítmányokat vasúti forgalomban továbbítsák - írja a világgazdaság.
Egységes uniós teherautódíj rendszert szeretne az EB
Az Európai Bizottság egységes, a mintegy 60 kilométernyi, a transzeurópai hálózathoz tartozó gyorsforgalmi utakra, illetve az ezek elkerülésére használható egyéb szakaszokra kiterjedő útdíjrendszer megalkotására tesz javaslatot.