Mint elmondta, az egyik fontos változás, hogy az ügyintézés az eddigi tizennégy nap helyett nem tarthat tovább nyolc napnál. A másik változtatás szerint pedig a fogyasztóknak nem kell kétszer bemenniük az új szolgáltatóhoz a számhordozás ügyintézése céljából.
A kormány megszüntette azt a szabályt is, hogy harminc napon belül nem lehet kétszer szolgáltatót váltani - fűzte hozzá Daróczi Dávid, aki emlékeztetett arra, hogy a kabinet 2004-ben teremtette meg a számhordozás lehetőségét, de a
gyakorlat azt mutatta, hogy van még mit csiszolni a rendszeren, mert az ügyfelek
számára túl nehézkes, sok papírmunkával és sorban állással járt.
A Kormányszóvivői Iroda vezetője bejelentette: 2008. január 1-től lehetőség lesz a számhordozásra az úgynevezett nem helyhez kötött szolgáltatóknál is. A részletekkel kapcsolatban kitért arra: ez a voice telefon, vagy internet alapú telefonálás, ami ma még nem terjedt el széles körben, de sokak szerint a jövő egyik nagy lehetősége.
Ez az a bizonyos 06-21-es szám, amivel a világon bárhonnan lehet telefonálni az interneten keresztül, gyakorlatilag helyi tarifával - jegyezte meg, hozzátéve, hogy ilyen számból eddig négyszázezret adott ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság.