A szerződést a két város turisztikai marketing szervezete, a Berlin Tourismus Marketing GmbH és a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, Burkhard Kieker és Fekete László írta alá. A megállapodás szerint közös célterületként kezelik Brazíliát, Japánt, Indiát, Kínát és Koreát. Fekete László elmondta: a megállapodástól azt várják, hogy az érintett országokból jelentősen megnő a turistaforgalom.
A két marketingszervezet együttműködését a Német Turisztikai Hivatal (DZT) kezdeményezte. Úgy vélték, az együttműködés a két főváros számára jelentős előnyökkel járhat, mivel egy egymást kiegészítő, összetett kínálattal jelenhetnek meg, és a közös fellépéssel, a közös akciókkal jelentős előnyökhöz juthatnak a marketing területén. A tervek szerint a két szervezet közös prezentációkat, sajtótájékoztatókat és road-show-kat szervez majd, valamint közösen kiadott hírlevelekkel és a két országot bemutató szakmai és sajtó tanulmányutakkal erősítik jelenlétüket a tengerentúli célpiacokon.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint Budapest kereskedelmi szálláshelyein 2010 első három hónapjában 415 ezer vendég szállt meg, 7,6 százalékkal több mint az előző év azonos időszakában és 3,6 százalékponttal több, mint országosan. A növekedés elsősorban a válság miatt elmaradó, majd ez év elején visszatérő külföldi vendégek számának 9 százalékos bővüléséből adódott, de a belföldi vendégek számában is 2,3 százalékos emelkedés következett be.
A vendégek 2010 január–márciusában 969 ezer vendégéjszakát töltöttek el a főváros kereskedelmi szálláshelyein, 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés egyértelműen a teljes vendégforgalom nyolctizedét kitevő külföldi vendégek vendégéjszakáinak 6,4 százalékos emelkedéséből adódott, a belföldi vendégéjszakák száma kismértékben csökkent.
MTI/Menedzsment Fórum