3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Isuzu Motors Ltd. japán haszongépjármű gyártó vállalat együttműködés kialakítását tervezi a Volkswagennel az alkatrészbeszerzés, illetve technológiacsere és -fejlesztés területén a költségek csökkentése érdekében - írja a japán Nikkei üzleti napilap pénteki száma.

Az Isuzu, hasonlóan a másik nagy japán tehergépjármű gyártóhoz, a Hino Motors-hoz, nagy piaci részesedéssel rendelkezik belföldön, de a világ leggyorsabban bővülő piacain, Indiában és Kínában csak korlátozott mértékben van jelen, ami jelenősen behatárolja gyártási költségeinek méretgazdaságossági csökkentését.

Az Isuzu együttműködés kialakításával igyekszik beszerzési és fejlesztési költségeit csökkenteni, a Volkswagent pedig egyik lehetséges partnerének tekinti.

A Volkswagen, mivel a haszongépjármű-gyártásban lemaradt német riválisa, a Daimler AG mögött, az Isuzuval kialakítandó együttműködést jó eszköznek tartja ahhoz, hogy a világ legnagyobb járműgyártójává válhasson.

A Nikkei lap értesülése szerint a két vállalat hamarosan szándéknyilatkozatot ír alá az együttműködésről, és az idén őszre le is kívánják zárni az ügyletet.

A lap szerint az Isuzu hétliteres és háromliteres lökettérfogatú dízel motorokat szállít majd a Volkswagen középkategóriás haszongépjárműveihez és furgonjaihoz, a Volkswagen pedig motorvezérlő elektronikai rendszereket, valamint személygépkocsikban használt biztonsági berendezéseket szállít majd az Isuzu következő generációs pickup kisteherautóihoz.

A Nikkei cikke szerint a két autógyár kész részvénycserével is megpecsételni az együttműködést, ezt azonban az Isuzu cáfolta. Az együttműködési tárgyalások tényét az Isuzu nem erősítette meg, de nem is cáfolta, csupán megismételte egy korábbi közleményét, amely szerint több együttműködési lehetőséget is vizsgál költségei csökkentése érdekében.

Az Isuzu az egyetlen független japán haszongépjármű gyártó vállalat. A Hino Motors Ltd. a Toyota leányvállalata, a Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp. a Daimler AG tulajdonában van, az UD Trucks Corp. pedig az AB Volvo japán érdekeltsége.

Elemzők szerint az Isuzu és a Volkswagen közeledési kísérlete megbukhat a Toyota 5,9 százalékos Isuzu tulajdonrészén.

A német Manager Magazin egy hete számolt be a két vállalat közötti együttműködési tárgyalásokról, de az Isuzu egyik lehetséges partnereként megemlítette a MAN teherautógyárat is. Akkor a Volkswagen az értesülést úgy kommentálta, hogy az Isuzu Motors megvásárlása egyelőre nem aktuális, a MAN pedig elzárkózott a kommentálástól.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!