Az amerikai internetes keresőóriás meg nem nevezett összeget fizet a Nielsennek, hogy az részletes információkat szolgáltasson a speciális TV show-k nézőtáboráról. A piackutató vállalat a nézők koráról, neméről, családi állapotáról, és egyéb személyes adatairól szolgáltat információkat, melyek nagyban segítik a hirdetőket, hogy a célcsoportokhoz juttassák el reklámjaikat, írja a CNN Money.
"Ez egy újabb jele annak, hogy a Google igen komolyan veszi a televíziós hirdetések értékesítésének növelését” - közölte Brad Adgate, a Horizon Media kutatási igazgatója. Május óta a Google közel 14 millió előfizetőhöz juttatja el a hirdetéseket az EchoStar Dish hálózatán, illetve az Astround Broadband kábelszolgáltatásán keresztül.
"Ez volt a kirakósunk hiányzó darabja” - közölte Keval Desai, a Google TV-hirdetésekért felelős igazgatója. Desai szerint az ilyen hirdetések értékesítése hosszú távon jelentős növekedést biztosít a vállalatnak, azonban nem kívánt konkrét pénzügyi adatokat közölni.