2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Minden korábbinál több gépkocsit adott el tavaly a német Volkswagen AG konszern, adózás utáni nyeresége mégis visszaesett 80 százalékkal.

A társaság pénteki közleménye szerint 2009-ben 6,3 millió autót értékesítettek, 0,6 százalékkal többet, mint a 2008-as rekordévben. Az adózás utáni nyereség azonban 911 millió euróra esett az egy évvel korábbi 4,7 milliárd euróról, a bevétel pedig 7,6 százalékkal 105,2 milliárd euróra csökkent.

A nyereség részben a kamatok és az árfolyamok kedvezőtlen alakulása és a Scania teherautógyártóban birtokolt részesedés értékcsökkenése miatt esett vissza. További fontos tényező, hogy a több országban bevezetett roncsprémium hatására ugyan nőttek az eladások, de a kisebb, olcsóbb kocsik fogytak jobban, amelyeken kisebb a haszon, a prémium kategóriás márkák forgalma pedig a válság miatt csökkent. Szerepe van a profit zsugorodásában annak is, hogy a VW igen jól teljesített a feltörekvő piacokon, Kínában és Brazíliában például, ahol ugyancsak viszonylag kis haszonnal lehet autót értékesíteni.

Kínában az eladások 37 százalékkal 1,4 millióra nőttek, így tavaly már az ázsiai ország volt a VW legnagyobb felvevőpiaca, lekörözve Németországot.

A VW konszernhez jelenleg a Skodától a Bentley-ig 9 márka tartozik, és a wolfsburgi központú cég jelentős részesedéssel bír a két legnagyobb európai teherautógyártó vállalatban, a német MAN SE-ben és a svéd Scania AB-ben. A tízedik márka a Porsche lesz, amelyet 2011-ben integrálnak a csoportba.

A VW célja, hogy 2018-ra a világ első számú járműipari társasága legyen. Jelenleg Európában az első, világszerte pedig a harmadik a komoly nehézségekkel küzdő japán Toyota és a tavaly csődveszélybe került amerikai General Motors mögött.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!