A szóban forgó gép egy megnövelt hatótávolságú 737-900ER típus, amely a United Airlines kötelékében repül majd.
A két vállalat együttműködése a régmúltra nyúlik vissza. A légitársaság volt az első az Egyesült Államokban, amely 737-est vásárolt a Boeing-től, méghozzá egy 737-200-as típust. A United Airlines 1965 óta több mint 550 darab 737-est rendelt, és pilótái szinte valamennyi modellváltozattal repültek már – írja a Bloomberg.
A világon az első 737-est még a Lufthansa rendelte. A 737-100 számjelzéssel futó gép hossza és szárnyfesztávolsága egyaránt 28,35 méter volt, a gépet a 727-es kiegészítésének szánták az 1000 mérföldnél rövidebb utakra.
A United Airlines később azzal az igénnyel fordult a Boeing-hez, hogy készítse el a 737-es közel 2 méterrel hosszabb változatát. A gyáróriás ennek a kérésnek eleget téve fejlesztette ki a 737-200 modellváltozatot, amely sokkal nagyobb népszerűségnek örvendett más légitársaságok körében is.
A 737-es eladási száma annak tükrében is különleges, hogy a Boeing legnagyobb konkurensének számító Airbus tavaly augusztusban értékesítette 8 ezredik gépét, de ebbe valamennyi modellje beletartozik. A 737-es program hét évvel azelőtt indul, hogy az Airbus az első gépét eladta volna. A sikermodell közvetlen konkurensének számító A320-as esetében az Airbus a 6 ezres eladott darabszámnál tart, ehhez viszont az is hozzátartozik, hogy ezt a típust 1988-ban indították útjára, 23 évvel később mint a Boeing a sajátját.
A Boeing jelenleg 42 darab 737-est állít elő minden hónapban, de a tervek szerint ez a szám 2017-ben már 47 lesz. Az Airbus tervei szerint pedig az A320-as havi 42-es kapacitását 46-ra növeli 2016-ra.
A 737-es család következő generációja a 737 MAX 2017-től lesz elérhető három különböző méretben.
mfor.hu