2p

Gyökeresen megváltozott a lapkiadás iparága, véli a legendás kiadvány alapítójának fia.

Jann Wenner alapító azt tervezi, hogy eladja többségi részvénycsomagját kiadójában, melynek zászlóshajója a legendás Rolling Stone magazin.

a magazin egyik ikonikus címlapja Kurt Cobain öngyilkossága után született meg (rollingstone.com)

A lap évtizedeken át tudósított az ellenkultúra mozgalmának zenéjéről és politikájáról, valamint "örökre megváltoztatta a zenei újságírást" - írta a The New York Times. Wenner, a kiadó elnöke és 27 éves fia, Gus, az ügyvezető azt remélik, maradhatnak pozíciójukban, bár a döntés a vevőé lesz.

Gus Wenner egy múlt heti interjúban úgy vélekedett, hogy "a lapkiadás iparága mára egészen más lett, mint amilyen egykor volt". Ez alatt valószínűleg arra gondolt, hogy az online újságok egyre lehetetlenebb helyzetbe hozzák a print kiadványokat, a Rolling Stone hirdetési bevételei ugyanis komolyat zuhantak az elmúlt években az internetes magazinok térnyerése miatt.

A Rolling Stone-ban tavaly vásárolt 49 százalékos tulajdonrészt a szingapúri BandLab Technologies. A magazin összesen 12 nemzetközi kiadással van jelen a lappiacon, és több mint 65 millió olvasót érnek el.

Wennerék nem neveztek meg egyetlen lehetséges vevőt sem. A Wenner Media egyéb magazinjait, a US Weeklyt és a Men's Journalt nemrég eladták az American Media nevű vállalatnak. Az idősebb Wenner azt reméli, olyan vevőt találnak, amelyik "megérti a Rolling Stone misszióját".

MTI, Reuters

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!