3p

A Central Médiacsoport eladja piacvezető állásportálját, a Profession.hu-t, a Gazdasági Versenyhivatalhoz ma nyújtja be a szükséges kérelmet. A tranzakciót követően az oldal a Ringier Axel Springer Media AG online termékportfóliójába tartozik majd. A Central Médiacsoport az állásportált ez év elején vásárolta meg a Sanoma portfolió részeként.

Ez egy fontos lépés a Central Médiacsoport életében, mert a tervezett fejlesztések alapját és egyben kezdetét is jelenti – mondta Varga Zoltán, vezérigazgató.  "Az állásportál eladása új lehetőségeket nyit számunkra. Az oldal sikerén felbuzdulva, belső innovációs programot indítunk útjára a következő hónapokban, hogy a Profession.hu-hoz hasonló sikertörténeteket írjunk. A folyamatos megújulásé a jövő, ennek része ez a lépés is" – tette hozzá.

A Profession.hu vezetője Martis István elmondta: "A tulajdonosváltás a legjobb bizonyíték arra, hogy képesek vagyunk olyan egyedülálló és sikeres online terméket létrehozni, amely iránt külföldön is érdeklődnek. Óriási lehetőséget jelent számunkra, hogy ehhez, az iparágunkban aktív nemzetközi csapathoz csatlakozhatunk mi is, mert így ügyfeleinknek nemzetközi megoldásokat tudunk nyújtani és új dimenziók nyílnak számunkra a fejlesztés területén."

A Profession.hu 2002-ben alakult és az elmúlt években számos potenciális vevő érdeklődött iránta, a korábbi tulajdonos, Sanoma Media Budapest Zrt. 2005-ben vásárolta meg. A Central Médiacsoport az állásportált ez év elején a Sanoma portfolió részeként akvirálta. Több mint 380 ezer havi látogatóval és 8000 aktuális állásajánlattal a Profession.hu Magyarország piacvezető állásportálja.

A tranzakció a versenyhivatal jóváhagyását követően zárul le. 

Nem ez volt az egyetlen nagyobb volumenű akvizíció az internetes (listing) piacon, hiszen márciusban jelentették be, hogy a Schibsted Classified Media megvásárolta a Használtautó.hu Kft. másik felét is.  (Az első 50 százalékot még tavaly szerezték meg.)

Érdekes lesz, hogy az egykori Sanoma divíziók közül mi lesz egy másik platformmal, a Szállás.hu-val, amelyik az idegenforgalmi piacon számít fontos aggregátornak. 

Az Axel Springer egyébként Németországban egy ideje az online kereskedelmi és listing piacon már komoly szereplőnek számít, sőt az írott tartalommal szemben ezeket a felületeket preferálta. Így, míg az internetes lapjainak egy részétől megszabadult, a listing oldalaknál felvásárolt.

Ugyan az álláspiac egy kicsit különálló egység más területektől, de valószínűsíthető, hogy ennél tovább szeretne az Axel Springer lépni. Ehhez ugyanakkor a piac két nagy szereplőjének, a dél-afrikai hátterű Napstersnek és a skandináv Schibsted Classified Mediának minden bizonnyal lesz egy-két szava. Előbbi társaság áll többek között a Vatera és az OLX (Apród) mögött, míg utóbbi a Jófogás mellett a fent említett használtautó.hu-t is birtokolja.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!