Az újjászervezett Alitaliának sikerült eladnia teherszállító részlegét: a vevő, Alcide Leali az azonos nevű olasz acélipari cég tulajdonosa, és az Air Dolomiti magán légitársaság alapítója.
Leali egyben tulajdonosa az Alis Spa új teherszállító társaságnak, amely hosszú távú áruszállításra szakosodott. Az újjászervezett olasz légitársaság, az Alitalia működésének első két hónapja alatt alacsony utasszámtól szenvedett: januárban gépeinek kihasználtsága csak 43 százalékos volt, ez az utóbbi hetekben 59 százalékra nőtt.
A cég azzal számol, hogy a nyereség 65 százalékos helykihasználtságtól kezdődhet.
Egyes becslések szerint az Alitalia az idei évet akár még 500 millió eurós veszteséggel zárhatja. Hosszas tárgyalások után a CAI olasz befektetőcsoport szerezte meg a kormány jóváhagyásával a csődbe jutott "régi" Alitaliát, valamivel több mint egymilliárd euróért. A CAI az Alitalia életképes részlegeit összevonta az olasz Air One légitársasággal. A "régi" Alitalia 12 500 dolgozóját vették át, és mintegy 3250 munkahelyet szűntettek meg. Az elbocsátott dolgozóknak a Berlusconi vezette kormány hét éven át tartó szociális támogatást ígért.
Az új Alitalia mintegy 600 napi járattal kezdte meg működését. Az Alitalia igazgatótanácsa januárban úgy döntött, hogy - a Lufthansával és a német légitársaság partnerségét favorizáló politikusokkal folytatott maratoni tárgyalások után - mégis az Air France-KLM légitársaságnak adja el az új Alitalia 25 százalékát.