2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem igazán látszik az online reklámköltéseken, hogy még csak éppen kifelé mászunk a válságból. Különösen a mobil hirdetésekre ugrottak rá a cégek 2013-ban.

A tavalyelőttinél majdnem 12 százalékkal többet, 27,3 milliárd eurót (8270 milliárd forint) költöttek online hirdetésekre Európában. Ezen belül a mobil hirdetések piaca 11,5 százalékot vitt el, amely nem tűnik ugyan soknak, de 2012-höz viszonyítva 128,5 százalékot tudott növekedni ez a reklámtípus – írja az emarketer.com.

A videó alapú reklámok szintén egyre népszerűek. Tavaly először lépték át az 1 milliárd eurós (303 milliárd forint) határt, egészen pontosan 1,19 milliárdon állt, amely 45,4 százalékos növekedést 2012-höz képest. 

A legtöbb pénzt még mindig a keresésen alapuló reklámokra költik a cégek, 13,4 milliárd eurót, míg a hagyományosnak mondható display reklámok 9,2 milliárdot vittek el a teljes költési büdzséből.

A digitális hirdetési piac legnagyobb része 7,2 milliárd euró Nagy-Britanniában összpontosul, őt követi Németország (4,2 milliárd) és Franciaország (2,1 milliárd). A legjobban növekvő országok közé Törökország és Oroszország tartozik, ahol vélhetően mostanában ébrednek rá micsoda potenciál van ezekben a hirdetésekben. Az Emarketer becslése szerint Nyugat-Európában 2018-ra komoly növekedés figyelhető majd meg a költések tekintetében. Az Egyesült Királyságban akár 50, Németországban pedig 32 százalékos emelkedés is várható.

A hazai digitális reklámpiac 2013-ban 41.17 milliárd forintos volumenével a második legnagyobb reklámpiaci szegmens a televízió után.

A digitális reklámköltések először haladták meg a 40 milliárd forintot és a teljes reklámpiac stagnálásával párhuzamosan a reklámtorta második legnagyobb szegmensévé vált.  Továbbra is a Display a legnagyobb szegmens, mely a különféle „hagyományos” reklámmegoldások mellett tartalmazza a social marketing és az "ads in video" területeket is. Ugynakkor ez a terület nőtt a legkisebb mértékben, ráadásul a bevételek egy (jelentős) része az internetes óriásokhoz (Googel, Facebook) vándorolt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!