A tavalyelőttinél majdnem 12 százalékkal többet, 27,3 milliárd eurót (8270 milliárd forint) költöttek online hirdetésekre Európában. Ezen belül a mobil hirdetések piaca 11,5 százalékot vitt el, amely nem tűnik ugyan soknak, de 2012-höz viszonyítva 128,5 százalékot tudott növekedni ez a reklámtípus – írja az emarketer.com.
A videó alapú reklámok szintén egyre népszerűek. Tavaly először lépték át az 1 milliárd eurós (303 milliárd forint) határt, egészen pontosan 1,19 milliárdon állt, amely 45,4 százalékos növekedést 2012-höz képest.
A legtöbb pénzt még mindig a keresésen alapuló reklámokra költik a cégek, 13,4 milliárd eurót, míg a hagyományosnak mondható display reklámok 9,2 milliárdot vittek el a teljes költési büdzséből.
A digitális hirdetési piac legnagyobb része 7,2 milliárd euró Nagy-Britanniában összpontosul, őt követi Németország (4,2 milliárd) és Franciaország (2,1 milliárd). A legjobban növekvő országok közé Törökország és Oroszország tartozik, ahol vélhetően mostanában ébrednek rá micsoda potenciál van ezekben a hirdetésekben. Az Emarketer becslése szerint Nyugat-Európában 2018-ra komoly növekedés figyelhető majd meg a költések tekintetében. Az Egyesült Királyságban akár 50, Németországban pedig 32 százalékos emelkedés is várható.
A hazai digitális reklámpiac 2013-ban 41.17 milliárd forintos volumenével a második legnagyobb reklámpiaci szegmens a televízió után.
A digitális reklámköltések először haladták meg a 40 milliárd forintot és a teljes reklámpiac stagnálásával párhuzamosan a reklámtorta második legnagyobb szegmensévé vált. Továbbra is a Display a legnagyobb szegmens, mely a különféle „hagyományos” reklámmegoldások mellett tartalmazza a social marketing és az "ads in video" területeket is. Ugynakkor ez a terület nőtt a legkisebb mértékben, ráadásul a bevételek egy (jelentős) része az internetes óriásokhoz (Googel, Facebook) vándorolt.
mfor.hu