3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Havonta összesen több mint 30 millió levél érkezik a magyar háztartásokba, igaz ezek közel kétharmadát a számlalevelek adták, további 15 százalékát a hivatalos levelek, 6 százalékát pedig a címzett reklámlevelek, derül ki egy most közzétett felmérésből.

A Magyar Posta havonta átlagosan nyolc darab címzett levelet kézbesíti a hazai háztartásokba, míg azok 7 százaléka kap minden hónapban csomagot. Egyetlen olyan postaláda sincs, amelybe a postások ne dobnának havi rendszerességgel szórólapot, vagy más reklámújságot – derült ki többek között a Magyar Posta megbízásából az Ipsos Zrt. által készített piackutatásból.

A közlemény szerint havonta összesen több mint 30 millió levél érkezik a magyar háztartásokba. A kutatás alapján elmondható, hogy a legalsó vagyoni harmadba tartozó háztartásokhoz az átlagosnál kevesebb címzett levél érkezik, míg a magasabb életszínvonalon élő családok az átlagosnál több levelet kapnak. 2008-hoz képest csak a viszonylag módos háztartások címzett levélforgalma növekedett.

A címzett küldemények túlnyomó többségét (63 százalékát) a számlalevelek adták, további 15 százalékát a hivatalos levelek, 6 százalékát pedig a címzett reklámlevelek. Az elmúlt húsz év technikai fejlődése jelentősen megváltoztatta a magánszemélyek egymás közti kommunikációjának gyakorlatát, ami azt eredményezte, hogy a teljes levélforgalomban a magánlevelek és üdvözlőlapok aránya mindössze 5-9 százalékos volt tavaly. A magyar háztartásokhoz érkező címzett küldemények döntő többsége (88 százaléka) sima, közönséges levél, a leggyakoribb értéknövelt szolgáltatások közé az ajánlott és a tértivevényes különszolgáltatások tartoznak.

Az Ipsos felmérése szerint a háztartások 7 százaléka kap havonta csomagot, ezek döntő többsége 2 kilogramm alatti kiscsomag, jellemzően könyv. A csomagok 89 százalékát háznál vették át, többségük megrendelésre érkezett, amelyek közel feléért csekkel, negyedükért utánvétellel fizettek a címzettek.

Az elmúlt évben átlagosan 32 darab szórólapot, hirdetési újságot kaptak a magyar háztartások, ami 10 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. A címezetlen küldemények több mint fele áruházak, áruházláncok szóróanyaga volt. A legtöbb reklámkiadvány a megyeszékhelyeken élők postaládájába érkezett, míg a fővárosiak többsége nem közvetlenül a levélszekrényébe, hanem a lépcsőházba kihelyezett gyűjtőbe kapta az effajta küldeményeket. A községekben élőket viszont az átlagosnál kevésbé intenzíven árasztották el szórólapokkal és más címezetlen küldeményekkel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!