[ajanlo=474][igazitas=left/]A vezér szerint a VW-nek akkor is nyereségesen kell gépjárműveket exportálnia, ha a dollár továbbra is gyenge marad az euróhoz viszonyítva, és a gépkocsi árak alacsonyak maradnak vagy tovább zuhannak. Bernd Pischetsrieder szerint ezen a nyugat-európai autógyártás jövője múlhat - közli a Reuters.
"Ha nem fogunk tudni akár alkatrészeket, vagy egész autókat különböző piacokra exportálni Európából, az nem csak nekünk és beszállítóinknak, hanem az egész iparágnak végzetes lehet" - mondta el Pischetsrieder egy elemzői találkozón Londonban. Például, ha a VW nem tud az USA-ban egy emdeni gyárában előállított gépkocsit eladni, akkor az azt jelenti, hogy egyik hasonló üzemnek sincs jövője - fejtette ki az igazgató.
Bernd Pischetsrieder elmondta, hogy a cég az erős euró és a csökkenő amerikai eladások miatt Észak-Amerikában idén - és valószínűleg jövőre is - veszteséges lesz. Az eddig jövedelmező kínai vállalkozásokból származó bevételek is eltűntek a kiélesedő versenynek köszönhetően. A borús bejelentés miatt a társaság részvényei 2,2 százalékkal estek.
Mindezek ellenére 2008-ra a vállalat új költségcsökkentő stratégiájának köszönhetően már 5,1 milliárd eurós profitot realizálhat.
Menedzsment Fórum
Elbocsátásokkal javítana borús kilátásain a VW
Európa legnagyobb autógyártója, a német Volkswagen (VW) az előre tervezettnél nagyobb leépítést helyezett kilátásba költségcsökkentő tervének megvalósításának érdekében. A vezérigazgató szerint a jelenlegi stratégiával nem érhetnek el profitot az Egyesült Államokban, és nem tartható fenn a kínai bevételek jelenlegi szintje sem.