2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A lengyel kormány felmondta az A2-es autópálya két, összesen 50 kilométeres szakaszát építő kínai COVEC (China Overseas Engineering Group) céggel, mert a megszabott határidőre nem adott biztosítékot a beruházás további finanszírozására, és nem készített ütemtervet fizetési kötelezettségeinek teljesítéséről.

A kínai cég a 2012-es lengyel-ukrán rendezésű labdarúgó Európa-bajnokságra épülő autópálya Varsó és Lódz közötti részének két szakaszát építi. A munkálatok azonban több hete szünetelnek, mert az alvállalkozók nem kapták meg mintegy 50 millió zloty (kb. 3,5 milliárd forint) járandóságukat. Az alvállalkozók emiatt levonultak az építkezésről, sőt útelzárással is tiltakoztak. Az autópályának tervek szerint 2012 májusára kellene elkészülnie.

A Tusk-kormány azért bízta kínai cégre az útépítést - az Európai Unióban első ízben - mert az dömpingárat ígért. A versenytárgyaláson a COVEC 1,3 milliárd zlotys (kb. 90 milliárd forint) ajánlatot tett, vagyis 1 kilométerért 26 millió zlotyt (kb. 1,8 milliárd forint) kért. Ilyen alacsony áron senki sem épít autópályát a világon. Kiderült, hogy a kínaiak sem.

A lengyel országos utak és autópályák főigazgatósága (GDDKiA) hétfőn bejelentette, hogy 741 millió zloty (kb. 50 milliárd forint) kártérítést fog követelni a kínaiaktól a szerződés teljesítésének elmaradása miatt.

A GDDKiA még nem döntötte el, hogy új versenytárgyalást ír ki, vagy anélkül választja ki az útépítést folytató céget. Közölte, hogy 16 céggel tárgyal az A2-es építésének befejezéséről. Lengyelországban mindenesetre sokan aggódnak, hogy az autópálya nem készül el az Eb kezdetére, bár Donald Tusk miniszterelnök igyekezett megnyugtatni a közvéleményt, hogy az A2 addigra "járható" lesz, ha nem is készül el a teljes infrastruktúra, s az építkezés még júliusban is folytatódni fog.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!