2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre nagyobb bajba kerül a Miskolcon üzemet működtető Takata, amely szerdán a legnagyobb ügyfelét bukta el.

Ugyan még májusban úgy gondoltuk, hogy megúszhatja Miskolc az évtized légzsák-botrányát, a szerdán megjelent legfrissebb hírek ezt a vélekedést erősen elbizonytalaníthatják. A borsodi megyeszékhelyen 2014 októbere óta gyárat működő japán Takata ugyanis elbukta legnagyobb ügyfelét, a Hondát.

Az MTI híre szerint a Honda Motor Co. a fejlesztés alatt álló modelljeiben már nem a Takata légzsákfelfújó készülékeit fogja használni. Az autógyár közvetlenül azután hozta meg döntését, hogy az amerikai közlekedés biztonsági felügyelet 70 millió dolláros bírságot vetett ki a Takatára.

Ugyan a forintban közel 20 milliárdra rúgó bírság sem okozhatott túl nagy örömet a cég számára, de mindez eltörpül a Honda bejelentése mellett. A Takata legnagyobb ügyfele, és kisebb részben tulajdonosa is arra hivatkozik, hogy cég megmásította egyes légzsákfelfújó készülékek tesztadatait. Éppen ezért a Honda a fejlesztés alatt álló modelljeibe már nem a Takata készülékot fogja használni.

A Mazda egyelőre (?) nem lépett!

Ezzel a több hónapja tartó és májusban a Takata által is elismert légzsák-botrány újabb szakaszába érkezett. A visszahívások és bírságok azonnali költsége mellett immár a cég jövőbeli gazdálkodása is sérül, hiszen a bevétel idővel jelentős mértékben csökkeni fog a Honda döntése miatt.

Éppen ezért nem igazán jelent meglepetést, hogy a mai kereskedésben Tokióban a Takata árfolyama 13,4 százalékkal zuhant. A 2014 januárjában még 3200, 2014 októberében 2500 jenen álló árfolyam ma 1189 jenen zárt.

Ha a Honda példáját a többi jelentős autógyár (BMW, a Fiat, a Chrysler, a General Motors, a Ford, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Toyota) részben vagy teljesen követni fogja, akkor nagy bajba kerülhet a miskolci üzem is, amely májusban már 400 embernek adott munkát és az eredeti tervek szerint a jövőben ezernek fog.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!