3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Teljes munkabeszüntetés várható hétfőn üzemkezdettől 13 óráig Budapest tömegközlekedésében, miután a BKV-szakszervezetek vasárnap sem tudtak megegyezni a közlekedési társaság vezetőségével, közölték a szakszervezetek képviselői. Szintén sztrájk lesz hétfőn a MÁV-nál.

A sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatás mértékéről sincs megegyezés, így egyelőre bizonytalan, lesz-e egyáltalán bármiféle tömegközlekedés a fővárosban. A szakszervezetek elégséges szolgáltatásra tett javaslata szerint üzemkezdettől 13 óráig mintegy száz autóbusz az éjszakai menetrend szerint közlekedett volna, de ezt a munkáltató visszautasította.

"Szerintem teljesen megbénul a tömegközlekedés" - vélekedett Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet elnöke. Hozzátette: hétfőn 17 órakor folytatódik az egyeztetés a szakszervezetek és a munkáltató között az esetleges újabb sztrájk elkerülése érdekében.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese elmondta: a vállalat vezetősége a vasárnapi tárgyaláson is a szombati megállapodás-tervezetet akarta  elfogadtatni a szakszervezetekkel, azt azonban utóbbiak képviselői hivatalosan is visszautasították.

"Úgy látszik, sem a tulajdonos, sem az állam, sem pedig a menedzsment nem foglalkozik azzal, mi lesz Budapesten a tömegközlekedéssel hosszabb távon. Mindenki csak odáig gondolkodik, hogy holnap ne legyen balhé, pedig ha bedől a vállalat, akkor nem fél napra fog megállni a város" - véli a szakszervezeti vezető.

Totális sztrájkot várnak

Gulyás Attila szerint a szakszervezetek nem fogják akadályozni azokat a munkavállalókat, akik fel szeretnék venni a munkát hétfőn hajnalban, cserébe azt várják a munkáltatótól, hogy ne "presszionáljon" a munkafelvétel mellett. "Szerintem nincs ember, aki felvenné a munkát holnap" - tette hozzá.

A közlekedési vállalat éves szinten mintegy kétmilliárd forintos megtakarítást remél a várhatóan a nyár végén bevezetendő új paraméterkönyv, összmenetrend révén - erről a cég vezérigazgató-helyettese beszélt pénteken. Somodi László szerint ez összességében négy százalék körüli járatritkítást eredményez, miközben egyidejűleg fejlesztő elemeket is tartalmaz. A Főpolgármesteri Kabinet elveiben egyetértett az általuk benyújtott javaslattal.

A szakszervezetek szerint a járatritkításokkal megtakarítható pénz nem oldja meg a 80 milliárd forintos hiánnyal küszködő vállalat finanszírozási problémáit, amelynek adósságállománya mintegy 10 milliárd forinttal nő az év végére.

Közösségi közlekedés nélkül a főváros népességének körülbelül 30-40 százaléka - akik már nem, vagy még nem rendelkeznek autóval - csak gyalog közlekedhetne, a többiek, akiknek van autójuk, csak 12-15 kilométeres óránkénti sebességgel araszolnának a város útjain - mondták el közlekedésmérnökök a távirati irodának.

Napi kétmillió utas

Szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy jelenleg napi kétmillió utast szállítanak a BKV járművei. Ha leáll a közösségi közlekedés, ezeknek az utasoknak is autóba kellene ülniük, vagy gyalog kellene útnak indulniuk. (Kerékpárral rendszeresen ma még nagyon kevesen közlekednek a fővárosban, hétvégeken néhány tízezerre tehető a kerékpárosok száma a budapesti utcákon.)

Szintén sztrájk lesz a MÁV-nál: a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) hétfőn nulla órától folytatja a február elsején megkezdett, azóta többször felfüggesztett, határozatlan időre meghirdetett vasutassztrájkot - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ elnöke vasárnap sajtótájékoztatón.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!