2p

A kínai piacon elért remek eredményeikről számolnak be a nyugati autógyártók, a Rolls-Royce és a GM bővíti dílerhálózatát a kelet-ázsiai országban - derül ki sajtójelentésekből.

A luxusautókat gyártó brit Rolls-Royce Motor Cars Ltd teljes eladásaiból a kínai szárazföld 30 százalékkal részesedett, ez 3575 darab autót jelentett 2012-ben - nyilatkozta a cég vezetője a China Daily című lapnak

Torsten Müller-Ötvös elmondta: a vállalat legnagyobb piaca továbbra is az Egyesült Államok, de Kína szorosan ott van a nyomában. Jelezte, bízik benne, hogy 40-50 darabos lemaradását Kína hamarosan behozza, s az idén ismét az első számú piac lesz.

A cég jelenleg 15 bemutatóteremmel rendelkezik az országban, és a vezérigazgató utalt rá, hogy 2013-ban folytatják a bővítést, elsősorban a "második vonalbeli" városokban. A Rolls Royce tulajdonos, a BMW is jelentősen növelte az értékesítéseit Kínában.

A General Motors Co vegyesvállalatai tavaly 2,84 millió autót és tehergépjárművet értékesítettek Kínában, 11,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A vállalatóriás, amely a Buickot, a Chevrolet-t, a Cadillacet, az Opelt, a Baojunt és a Wulingot kínálja, 3800 kereskedéséhez további 400-at kíván az idén nyitni.

A világ legnagyobb autópiacán tavaly 19,4 millió személyautót, illetve haszongépjárművet értékesítettek, s a szakemberek 2013-ban 5-8 százalékos bővülésre számítanak. Ez az év végére 21 millió új autó eladását jelentené. A kínai autópiac 2020-ra érheti el a 30 milliós szintet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!