2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Audi az elektromos autók részarányát egynegyedére kívánja növelni eladásaiban 2025-ig anyavállalata, a Volkswagen konszern emissziós botrányát követően indított stratégiai irányváltás keretében - értesült a Reuters hírügynökség a cég belső forrásaitól.

A BMW-t leszámítva a prémium kategóriás német autógyárak eddig nem mutattak nagy lelkesedést az elektromos autók fejlesztése iránt. Az LMC Automotive autóipari piackutató vállalatnak a Reuters hírügynökség megbízásából készített tanulmánya szerint a BMW, a Mercedes-Benz és az Audi sorrendben a 12., a 14. és a 22. helyet foglalja el a hibrid és elektromos autók globális értékesítési rangsorában. A listát a Toyota, a Honda, a Lexus és a Nissan vezeti.

Az Audi viszont a Reuters hírügynökséget tájékoztató források szerint ezentúl kutatási-fejlesztési beruházásainak egyharmadát az elektromos hajtáslánc, a járműelektronikai digitalizáció és az autonóm navigációs technológia fejlesztésekre szánja. Tavaly az Audi 4,24 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztésre.

A hagyományosak 

Az Audi 2015-ös 1,8 milliós eladásaival számolva tehát a terv legkevesebb évi 450 ezer elektromos autó értékesítését irányozza elő. Figyelembe véve a forgalom valószínű növekedését is, az Audi így akár a Tesla egyik legnagyobb konkurensévé is válhat, amely 2020-ra évi 500 ezer autó értékesítését tervezi.

Az Audi új fejlesztési stratégiáját Rupert Stadler az Audi vezérigazgatója szerdán zártkörű konferencián vázolja fel a cég mintegy kétezer vezető beosztású munkatársa előtt. Az Audi szóvivője nem kommentálta a Reuters értesülését.

Az európai autóipari szövetség, az ACEA adatai szerint 2015-ben az Európai Unió és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén 14,2 millió autót helyeztek forgalomba. Ebből 186 ezer volt elektromos és 234 ezer hibrid jármű.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!