2013. augusztus 14. 15:19

A BMW nemrégen mutatta be azt az elektromos autót, amit jövőre már megvásárolhatnak a tengerentúlon. Az Audi kijelentette, hogy túl korainak tarja az e-autókat. Ezt a nézetet osztja az anyacége is, és inkább a szupergazdaságos autón dolgoztak.

Tehát a BMW az elektromosságban látja a jövőt, míg más nagy autógyárak, mint a Fiat szerint egyszerűen nincs piaca az e-autóknak. Alighanem ezt látja az elektromos autókat - a piacon - korainak tartó Volkswagen is. A világ egyik legnagyobb autógyártója úgy gondolja ugyanis, hogy a szupergazdaságosság jelentheti az autóipar következő evolúciós lépését.

Ezen cél elérése érdekében született meg a Volkswagen XL1, ami egy aránylag sportos megjelenésű, de inkább bohókás hibrid. A fogyasztása pedig hihetetlenül alacsony: 0,9 liter gázolaj száz kilométeren.

A Volkswagen autója szénszálas karosszériát kapott, és körülbelül 1700 kilogrammot nyom. Az amúgy kétszemélyes autó érdekessége, hogy az utasoldali ülés hátrább van a vezetőülésnél. Az autót egy 830 köbcenti turbódízel motor húzza, amit egy elektromos motor segít ki.

Ez már nem csak tanulmányautó

Az XL1-et ősszel limitált példányszámban gyártani fogja a Volkswagen, és egyben tesztelnék a gyártási mechanizmusokat, valamint vizsgálnák a fogyasztói reakciókat. A VW szerint a jármű megfelel az európai biztonsági szabványoknak is, amit azért hangsúlyoznak, mert az autón nincsenek külső visszapillantó tükrök a légellenállás csökkentése végett, inkább kamerákkal oldották meg ezt a problémát.

Az első XL1-eket valószínűleg az Egyesült Államokban dobja piacra a cég, és a VW szóvivője, Darryll Harrison szerint meglehetősen drága mulatság lesz. Az ára valószínűleg a teljesen elektromos Tesla autó árának közelébe fog esni, vagyis 60-70 ezer dollár (14-15 millió forint) lehet.

A Fiat szkeptikus

Nem csak a Volkswagen és az Audi tekinti korainak az elektromos autók térnyerését. A Fiat, és a részben Fiat tulajdonú Chrysler is közölte, hogy nem hajlandóak elektromos hajtásmechanikába további energiát és pénzt fektetni, amíg azt a fogyasztók nem fizetik meg. Bob Lee, a két cég vezetője elmondta: "bár az ügyfeleink szeretnének zöld autókat vezetni, mégsem hajlandóak változtatni az életmódjukon."

A Fiat-vezér közölte azt is, hogy egy ilyen jellegű váltáshoz - miszerint elektromos autókat vásárolnák a robbanómotoros négykerekűek helyett - még akár tíz évet is kell várni.

Mivel a Fiat továbbra is a konvencionális motorral üzemelő járművekben látja a lehetőséget, ezért azokon próbál meg minél nagyobb energiahatékonyságot növelő fejlesztéseket eszközölni.

Ugyanakkor Kaliforniában 31 ezer dollárért már egyedüliként elérhető a Fiat 500e, ami teljesen elektromos jármű.

mfor.hu

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.