3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A BMW nemrégen mutatta be azt az elektromos autót, amit jövőre már megvásárolhatnak a tengerentúlon. Az Audi kijelentette, hogy túl korainak tarja az e-autókat. Ezt a nézetet osztja az anyacége is, és inkább a szupergazdaságos autón dolgoztak.

Tehát a BMW az elektromosságban látja a jövőt, míg más nagy autógyárak, mint a Fiat szerint egyszerűen nincs piaca az e-autóknak. Alighanem ezt látja az elektromos autókat - a piacon - korainak tartó Volkswagen is. A világ egyik legnagyobb autógyártója úgy gondolja ugyanis, hogy a szupergazdaságosság jelentheti az autóipar következő evolúciós lépését.

Ezen cél elérése érdekében született meg a Volkswagen XL1, ami egy aránylag sportos megjelenésű, de inkább bohókás hibrid. A fogyasztása pedig hihetetlenül alacsony: 0,9 liter gázolaj száz kilométeren.

A Volkswagen autója szénszálas karosszériát kapott, és körülbelül 1700 kilogrammot nyom. Az amúgy kétszemélyes autó érdekessége, hogy az utasoldali ülés hátrább van a vezetőülésnél. Az autót egy 830 köbcenti turbódízel motor húzza, amit egy elektromos motor segít ki.

Ez már nem csak tanulmányautó

Az XL1-et ősszel limitált példányszámban gyártani fogja a Volkswagen, és egyben tesztelnék a gyártási mechanizmusokat, valamint vizsgálnák a fogyasztói reakciókat. A VW szerint a jármű megfelel az európai biztonsági szabványoknak is, amit azért hangsúlyoznak, mert az autón nincsenek külső visszapillantó tükrök a légellenállás csökkentése végett, inkább kamerákkal oldották meg ezt a problémát.

Az első XL1-eket valószínűleg az Egyesült Államokban dobja piacra a cég, és a VW szóvivője, Darryll Harrison szerint meglehetősen drága mulatság lesz. Az ára valószínűleg a teljesen elektromos Tesla autó árának közelébe fog esni, vagyis 60-70 ezer dollár (14-15 millió forint) lehet.

A Fiat szkeptikus

Nem csak a Volkswagen és az Audi tekinti korainak az elektromos autók térnyerését. A Fiat, és a részben Fiat tulajdonú Chrysler is közölte, hogy nem hajlandóak elektromos hajtásmechanikába további energiát és pénzt fektetni, amíg azt a fogyasztók nem fizetik meg. Bob Lee, a két cég vezetője elmondta: "bár az ügyfeleink szeretnének zöld autókat vezetni, mégsem hajlandóak változtatni az életmódjukon."

A Fiat-vezér közölte azt is, hogy egy ilyen jellegű váltáshoz - miszerint elektromos autókat vásárolnák a robbanómotoros négykerekűek helyett - még akár tíz évet is kell várni.

Mivel a Fiat továbbra is a konvencionális motorral üzemelő járművekben látja a lehetőséget, ezért azokon próbál meg minél nagyobb energiahatékonyságot növelő fejlesztéseket eszközölni.

Ugyanakkor Kaliforniában 31 ezer dollárért már egyedüliként elérhető a Fiat 500e, ami teljesen elektromos jármű.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!