Tehát a BMW az elektromosságban látja a jövőt, míg más nagy autógyárak, mint a Fiat szerint egyszerűen nincs piaca az e-autóknak. Alighanem ezt látja az elektromos autókat - a piacon - korainak tartó Volkswagen is. A világ egyik legnagyobb autógyártója úgy gondolja ugyanis, hogy a szupergazdaságosság jelentheti az autóipar következő evolúciós lépését.
Ezen cél elérése érdekében született meg a Volkswagen XL1, ami egy aránylag sportos megjelenésű, de inkább bohókás hibrid. A fogyasztása pedig hihetetlenül alacsony: 0,9 liter gázolaj száz kilométeren.
A Volkswagen autója szénszálas karosszériát kapott, és körülbelül 1700 kilogrammot nyom. Az amúgy kétszemélyes autó érdekessége, hogy az utasoldali ülés hátrább van a vezetőülésnél. Az autót egy 830 köbcenti turbódízel motor húzza, amit egy elektromos motor segít ki.
Ez már nem csak tanulmányautó
Az XL1-et ősszel limitált példányszámban gyártani fogja a Volkswagen, és egyben tesztelnék a gyártási mechanizmusokat, valamint vizsgálnák a fogyasztói reakciókat. A VW szerint a jármű megfelel az európai biztonsági szabványoknak is, amit azért hangsúlyoznak, mert az autón nincsenek külső visszapillantó tükrök a légellenállás csökkentése végett, inkább kamerákkal oldották meg ezt a problémát.
Az első XL1-eket valószínűleg az Egyesült Államokban dobja piacra a cég, és a VW szóvivője, Darryll Harrison szerint meglehetősen drága mulatság lesz. Az ára valószínűleg a teljesen elektromos Tesla autó árának közelébe fog esni, vagyis 60-70 ezer dollár (14-15 millió forint) lehet.
A Fiat szkeptikus
Nem csak a Volkswagen és az Audi tekinti korainak az elektromos autók térnyerését. A Fiat, és a részben Fiat tulajdonú Chrysler is közölte, hogy nem hajlandóak elektromos hajtásmechanikába további energiát és pénzt fektetni, amíg azt a fogyasztók nem fizetik meg. Bob Lee, a két cég vezetője elmondta: "bár az ügyfeleink szeretnének zöld autókat vezetni, mégsem hajlandóak változtatni az életmódjukon."
A Fiat-vezér közölte azt is, hogy egy ilyen jellegű váltáshoz - miszerint elektromos autókat vásárolnák a robbanómotoros négykerekűek helyett - még akár tíz évet is kell várni.
Mivel a Fiat továbbra is a konvencionális motorral üzemelő járművekben látja a lehetőséget, ezért azokon próbál meg minél nagyobb energiahatékonyságot növelő fejlesztéseket eszközölni.
Ugyanakkor Kaliforniában 31 ezer dollárért már egyedüliként elérhető a Fiat 500e, ami teljesen elektromos jármű.
mfor.hu