Kártyaalapú elektronikus étkezési utalványok bevezetését tervezi a Pannon Tikett Kft. Ma az aktív munkavállalóknak több mint 60 százaléka, csaknem 2,5 millió ember kap étkezési hozzájárulást, egyelőre papírutalványon; a piac forgalma az idén várhatóan eléri a 120-160 milliárd forintot. Az elektronikus kártya szinte teljesen megszünteti a munkaadó és az elfogadóhely adminisztrációs terheit - mondta a vállalat ügyvezető igazgatója. Stefanov Emil szerint az új megoldással jelentősen elősegíthető az utalványok törvényben előírt, cél szerinti felhasználása, és nagymértékben csökkenthetők a hamisítás okozta anyagi károk is.
A Pannon Tikett 2008. január elsejétől vezetné be az elektronikus utalványrendszert, jelenleg a tesztelések zajlanak. Stefanov úgy látja, hogy az új termék sikere elsősorban a széleskörű elfogadóhely-hálózattól függ, ennek kiépítése is folyamatban van. Az ügyvezető abban bízik, hogy jövőre 10-15 százalékos piaci részesedést érnek el a teljes hazai utalványpiacon. A cég a következő két évben 1,1 milliárd forintot szán az új rendszer fejlesztésére és kiépítésére, s terveik szerint a beruházás öt éven belül térül meg.
A jelenleg start up fázisban lévő Pannon Tikett 2006 februárjában alakult, 90 százalékban egy magyar beruházási cég, a Garage Kft. és 10 százalékban a menedzsment tulajdonában van. A hazai utalványpiac forgalmának 65-70 százalékát ma három univerzális utalvány-kibocsátó cég, az Accor Services, a Sodexho és a Chéque Déjeuner bonyolítja, míg 30-35 százalék az áruházláncok saját utalvány-kibocsátásából származik.