3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az akciós kiadványokban hirdetett napi fogyasztási cikkek legnagyobb részét hazánkban, mintegy háromnegyedét az élelmiszerkategóriák adják – derült a GfK Hungária Piackutató Intézet Leaflet Monitor nevű kutatásából. Az mfor.hu Heti diagram című sorozatának aktuális részét olvashatják.

A 2003 óta folyamatosan végzett felmérés arra is fényt derít, hogy az akciós kiadványokban reklámozott termékek száma tavaly csökkent, és többségük továbbra is az ital-, húsáruk, illetve tartós élelmiszerek kategóriájából kerül ki. Az elmúlt két év folyamatait vizsgálva megállapítható, hogy az akciós kiadványok dinamikája folyamatos. Kommunikációs eszközként használja e leafleteket szinte az összes kereskedelmi csatorna, kezdve a hiparmarketektől a diszkontokon és c&c üzleteken át a kisbolt-láncokig, és a drogériák is.

Az akciós újságokban hirdetett napi fogyasztási cikkek 75 százalékos arányban az élelmiszertermékek, 25 százalékos arányban pedig a vegyi áruk csoportjából kerülnek ki. Az elmúlt csaknem három évben megfigyelhető tendencia az élelmiszerek számának csökkenése ezekben a lapokban. 2005-ben ez a visszaesés mintegy 15 százalékra volt tehető: míg az akciós újságban reklámozott árucikkek száma 2004-ben még meghaladta a 88 ezret, addig 2005-ben már nem érte el a 77ezret. A hirdetetett termékek számának csökkenése arra enged következtetni, hogy a kereskedők egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az áttekinthetőbb, strukturáltabb megjelenésre.

Mint ahogy az ábrán is látható, a vizsgálat tárgyát képező két évben nem történt változás az akciós újságokban népszerűsített három vezető élelmiszerkategória tekintetében: azaz a legnagyobb, ám egyértelműen csökkenő számú akciós kiadványokban hirdetett termék továbbra is az italok, a tartós élelmiszerek (mint például cukor, cereáliák, gabonakészítmények...stb.) és a húsáruk. E három csoport az akciós újságokban hirdetett termékek több mint harmadát, mintegy 34,5 százalékát adja.

Érdekes tény, hogy a két év összehasonlításában az édességek egy hellyel előbbre léptek a listán, és 2005-ben a negyedik helyre kerültek megelőzve a tejtermékek kategóriáját. Ez a változás nagy valószínűséggel a piacon megjelenő új reggeliző-termékeknek tudható be. A további kategóriák - zöldség és gyümölcs, egyéb konzerváruk, növényi zsírok és olajok, péksütemények, többi frissáru, gyermek- illetve bébiételek, egyéb élelmiszerek - az első három helyezetthez hasonlóan szintén stabilan tartják pozíciójukat.

A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta vizsgálja folyamatosan a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát.

GfK Hungária Piackutató Intézet

Kapcsolódó anyagok:
Az élvezeti cikkek drágultak leginkább Magyar munkanélküliség növekedése: természetes vagy drámai? Idén sem nyaral a magyar családok többsége A diszkrét bankokat kedvelik a hazai cégek A dráguló energiavásárlás hatott a hazai importra

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!