Demszky Gábor beszélt arról is, hogy a fúrószerkezetet két hét alatt húzzák át az állomáson kiépítendő síneken az állomás másik végére, majd megkezdik a Bocskai úti megállóhoz vezető alagút fúrását. A főpolgármester közölte, hogy a 4-es metró alagútépítése a terveknek megfelelően halad.
Az MTI kérdésére válaszolva megjegyezte, hogy a módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához. A Tétényi úti metróállomás különlegességeként a főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.
Az MTI információi szerint az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást. A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.