A Toyota-csoport 4,716 millió autót adott el, nyolc százalékkal többet, mint a tavalyi első félévben. Előnye a második félév végére 42 ezerre csökkent, miután az első negyedévben még 90 ezerrel több kocsit adott el, mint a General Motors.
A Toyota 2006-ban előzte meg az értékesítésben az addig - 75 éven át - világelső General Motorst, éppen amerikai piacon. A General Motorst elhibázott termékstratégiája keverte bajba: a nagy fogyasztású sport-terepjárók népszerűtlennek bizonyultak a megdrágult üzemanyag korszakában, így a Toyota benzintakarékos autóival át tudta venni a vezetést.
A General Motors az előző két évben több mint tízmilliárd dollár veszteséget szenvedett el, így jelenleg átalakítja hazai termelését, 12 üzemét bezárja és több mint 34 ezer állást felszámol.
Egyelőre tovább veszített a társaság a hazai piacon: a második negyedévben hét százalékkal kevesebb autót adott el az Egyesült Államokban, mint a tavalyi második negyedben. Más piacokon mindenütt szaporodott az értékesítése 10-20 százalékos arányban, kivéve Európában, ahol csak öt százalékkal nőtt. Oroszországban 106 százalékkal több kocsit adott el, mint egy évvel korábban.
A General Motorsnál egész évre 9,2 millió autó eladását tervezik, a Toyota idei terve 9,34 millió. A világ autóipara az idén várhatóan 70 millió kocsit értékesít a General Motors becslése szerint, ez minden idők rekordja lenne.