Eddig csak egyetlen hónapban utasították maguk mögött a külföldi gyártók Detroit óriásait az eladások terén, ez idén júliusban volt. A belföldi márkák akkor mindössze 48,1 százaléknyi forgalmat mondhattak magukénak - közli a CNN.
A nagy amerikai márkák népszerűségének csökkenését a terepjárók és sporthaszonjárművek forgalmának mintegy hét százalékos esése okozta. A General Motors forgalma 11 százalékkal, a Chrysleré két százalékkal csökkent, a Fordé és a japán Toyotáé pedig változatlan maradt. A szintén japán Honda árbevétele öt, a Nissané hat százalékkal emelkedett.
A GM bejelentette, hogy 11 százalékkal csökkenti a jövő év első negyedére tervezett termelési mennyiséget. A Ford ugyanezen mutatóját hét százalékkal vette vissza.
Elfordulnak a detroiti óriásoktól az amerikaiak
Megelőzték a nagy amerikai autógyártók márkáit hazájukban az importált brandek. Bár a detroiti óriások közül egy - a Ford - enyhe növekedést tudott felmutatni novemberben, a Chrysler és a General Motors (GM) eladása is csökkent, utóbbié 11 százalékkal.