2008. március 20. 16:29

A fiatal amerikai fogyasztók egyre kevesebb újságot olvasnak - derül ki a comScore legújabb felméréséből, melyet még 2007 nyarán készítettek.

Lassan kihalnak a régi szokások az amerikai társadalomban, a felmérés szerint a 65 éven felüli válaszadók háromszor olyan gyakran olvasnak újságot, mint az átlagos amerikai fogyasztók. Az is ezt mutatja, hogy a 18-24 év közöttiek 38 százalékkal nagyobb valószínűséggel egyetlen nyomtatott médiaterméket sem vesznek kezükbe egy átlagos hét alatt.

Az eredmények azonban nem azt mutatják, hogy ezek a fiatalok nem fogékonyak a hírekre, sokkal gyakrabban olvasnak például internetes híroldalakat. A kutatást végző cég vezetője szerint a tendencia annak köszönhető, hogy a fiatal generáció már úgy nőtt fel, hogy ingyen kapja a híreket az interneten. Éppen ez az oka annak, hogy ezek az emberek nem fizetnek az újságokért.

A szakember szerint az internet előtt újabb és újabb lehetőségek állnak, hogy eddig el nem ért fogyasztókat hódítson meg, ezek közül azt említette, hogy az internetes hírportálokat mindenki személyre szabhatja, eldöntheti, hogy melyik hírek érdeklik. A kutatás elemzője szerint az, hogy csökken a lapok példányszáma, nem jelenti azt, hogy kevesebb a hírfogyasztó, sőt szerinte éppen az ellenkezője igaz.

Menedzsment Fórum