Az egy héttel korábbiakhoz hasonlóan két műsorral szeretnénk kicsit behatóbban foglalkozni a 46. heti nézettség apropóján. Az egyik az X-Faktor, mellyel olyan esett meg, melyre korábban soha nem volt példa. A műsor nem csak hogy indulása óta hétről-hétre egyre kisebb közönségaránnyal fut a 18-49-es korosztályban, de immár eljutott ez a szint oda, hogy a toronymagasan vezető program csak belesimul az élmezőnybe. Érdekesség, hogy a közönségarány kifejezetten a fiatalok körében lett rosszabb, hiszen a teljes lakosság arányát nézve (bár itt is tetemes mínuszról van szó) kisebb viszaesést jegyezhetünk fel.
Igaz, mindez nem előzmény nélküli, hiszen az előző tehetségkutató, a Csillag születik sem tudott hétről hétre növekedést elérni, és a nézettség csak a fináléra ugrott meg. Annak idején azt írtuk, hogy talán a nézők ráuntak a tehetségkutató műsorokra, és nem ártana némi pihenő. Az RTL Klub vezetői ugyanakkor ősszel sem hagyták ki az újabb X-Faktort, és a döntésük eleinte úgy is tűnt, hogy eredményes lesz. Az első néhány adás kiemelkedő számai után azonban egyre gyengébben muzsikált a showműsor, és vasárnap a kereskedelmi célcsoportban 30 százalék alá esett a közönségaránya.
Ha csak kis mértékben is, de ezzel ellentétes utat járt be a TV2 programja, az Édes élet. November 1-13. között az átlagos közönségaránya elérte a 22,93 százalékot a kereskedelmi célcsoportban, ezzel piacvezető a műsor adásideje alatt – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból. A TV2 népszerű műsorát elsősorban a fiatalabb, 18-29 éves nők nézik, ebben a célcsoportban a műsor piaci részesedése november 1-13. között elérte a 33,3 százalékot. Eddig a legnézettebb adás a november 11-i epizód volt, ezen a napon az Édes élet közönségaránya elérte a 24,3 százalékot, átlagos nézőszáma pedig közel 400 ezer volt (ebben a célcsoportban).
Ennyi bevezető után talán meglepő lehet, hogy mindezek a folyamatok nincsenek hatással a csatornák átlagos teljesítményére. A főműsoridőt tekintve a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub most is minden estét behúzott. A 46. héten a piacvezető közönségaránya átlagosan 25,4, míg a TV2-é 14,6 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött - az időeltolódás miatt a főműsoridőben közvetített Forma-1-es amerikai nagydíjnak köszönhetően - ezúttal az M1-et (6% SHR) találhattuk. A köszolgálati adót a közepes adók, a F+ (5,2% SHR) és a a Cool (5,0% SHR) követik. A Viasat3 (3,8% SHR) az egy héttel korábbi közönségarányát hozta.
Napi bontásban végigfutva az esti műsorokon azt láthatjuk, hogy hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI) uralták a képernyőket, a TV2 krimijei, az NCIS és az NCIS: Los Angeles továbbra sem tudnak mellettük labdába rúgni. Kedden ismét megvillant a Mentalista, míg a Döglött akták már gyengébb közönségarány mellett ment az RTL-en. Más kérdés, hogy a TV2-n vetített Mögöttes szándék sem mozgatta meg a nézők nagy tömegét. Szerda este ismét a Szulejmánt nézte a többség, és megint visszaesett a Stephen King könyvből készült Búra alatt című sorozat.
Csütörtökön mindkét csatorna filmmel készült, melyek közül az RTL-es Szökevényt választották többen, igaz a TV2 filmje, a Belső ember a csatorna átlagos közönségarányát sem tudta megközelíteni. Pénteken a Sztárban sztár ugyan hozta a korábbi hét szintjét, ám a főműsoridőt így is az RTL nyerte összességében.
Szombaton az X-Faktort nézte minden harmadik ember, aki a tévézést válaszotta aznap este, így hiába készült a TV2, Az utolsó erőd című filmmel nem tudott sok nézőt elhozni. Vasárnap sem szerepelt a TV2 jobban, a Kettős játék közönségaránya ugyanis elmaradt a csatorna átlagától. A többség a hét utolsó napján is az RTL Klubot nézte az X-Faktor alatt, ugyanakkor a Vundersőn és zuperszexi továbbra sem tud kiemelkedő közönségarányt elérni.
mfor.hu