4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugyan még mindig a legtöbb nézőt az RTL Klub tehetségkutatója éri el, az indulás óta gyakorlatilag folyamatosan csökken a műsor nézettsége és közönségaránya is.

Az egy héttel korábbiakhoz hasonlóan két műsorral szeretnénk kicsit behatóbban foglalkozni a 46. heti nézettség apropóján. Az egyik az X-Faktor, mellyel olyan esett meg, melyre korábban soha nem volt példa. A műsor nem csak hogy indulása óta hétről-hétre egyre kisebb közönségaránnyal fut a 18-49-es korosztályban, de immár eljutott ez a szint oda, hogy a toronymagasan vezető program csak belesimul az élmezőnybe. Érdekesség, hogy a közönségarány kifejezetten a fiatalok körében lett rosszabb, hiszen a teljes lakosság arányát nézve (bár itt is tetemes mínuszról van szó) kisebb viszaesést jegyezhetünk fel.

Igaz, mindez nem előzmény nélküli, hiszen az előző tehetségkutató, a Csillag születik sem tudott hétről hétre növekedést elérni, és a nézettség csak a fináléra ugrott meg. Annak idején azt írtuk, hogy talán a nézők ráuntak a tehetségkutató műsorokra, és nem ártana némi pihenő. Az RTL Klub vezetői ugyanakkor ősszel sem hagyták ki az újabb X-Faktort, és a döntésük eleinte úgy is tűnt, hogy eredményes lesz. Az első néhány adás kiemelkedő számai után azonban egyre gyengébben muzsikált a showműsor, és vasárnap a kereskedelmi célcsoportban 30 százalék alá esett a közönségaránya.

Ha csak kis mértékben is, de ezzel ellentétes utat járt be a TV2 programja, az Édes élet. November 1-13. között az átlagos közönségaránya elérte a 22,93 százalékot a kereskedelmi célcsoportban, ezzel piacvezető a műsor adásideje alatt – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból. A TV2 népszerű műsorát elsősorban a fiatalabb, 18-29 éves nők nézik, ebben a célcsoportban a műsor piaci részesedése november 1-13. között elérte a 33,3 százalékot. Eddig a legnézettebb adás a november 11-i epizód volt, ezen a napon az Édes élet közönségaránya elérte a 24,3 százalékot, átlagos nézőszáma pedig közel 400 ezer volt (ebben a célcsoportban).

Ennyi bevezető után talán meglepő lehet, hogy mindezek a folyamatok nincsenek hatással a csatornák átlagos teljesítményére. A főműsoridőt tekintve a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub most is minden estét behúzott. A 46. héten a piacvezető közönségaránya átlagosan 25,4, míg a TV2-é 14,6 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött - az időeltolódás miatt a főműsoridőben közvetített Forma-1-es amerikai nagydíjnak köszönhetően - ezúttal az M1-et (6% SHR) találhattuk. A köszolgálati adót a közepes adók, a F+ (5,2% SHR) és a a Cool (5,0% SHR) követik. A Viasat3 (3,8% SHR) az egy héttel korábbi közönségarányát hozta.

Napi bontásban végigfutva az esti műsorokon azt láthatjuk, hogy hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI) uralták a képernyőket, a TV2 krimijei, az NCIS és az NCIS: Los Angeles továbbra sem tudnak mellettük labdába rúgni. Kedden ismét megvillant a Mentalista, míg a Döglött akták már gyengébb közönségarány mellett ment az RTL-en. Más kérdés, hogy a TV2-n vetített Mögöttes szándék sem mozgatta meg a nézők nagy tömegét. Szerda este ismét a Szulejmánt nézte a többség, és megint visszaesett a Stephen King könyvből készült Búra alatt című sorozat.


Csütörtökön mindkét csatorna filmmel készült, melyek közül az RTL-es Szökevényt választották többen, igaz a TV2 filmje, a Belső ember a csatorna átlagos közönségarányát sem tudta megközelíteni. Pénteken a Sztárban sztár ugyan hozta a korábbi hét szintjét, ám a főműsoridőt így is az RTL nyerte összességében.

Szombaton az X-Faktort nézte minden harmadik ember, aki a tévézést válaszotta aznap este, így hiába készült a TV2, Az utolsó erőd című filmmel nem tudott sok nézőt elhozni. Vasárnap sem szerepelt a TV2 jobban, a Kettős játék közönségaránya ugyanis elmaradt a csatorna átlagától. A többség a hét utolsó napján is az RTL Klubot nézte az X-Faktor alatt, ugyanakkor a Vundersőn és zuperszexi továbbra sem tud kiemelkedő közönségarányt elérni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!