A készpénz és részvénycsere útján megvalósuló tranzakció eredményeként a világ legnagyobb franchise-lánca jön létre több mint 5500 hotellel és 1,1 millió szobával. Az ügylet értéke 13,6 milliárd dollár. A kínai Anbang Insurance Group egy héttel ezelőtt tett nem kötelező érvényű ajánlatot, amelynek értékét 12,8 milliárdról 13,16 milliárd dollárra emelte. Ezt ütötte ki a Marriott új javaslata.
Ezek a világ legextrémebb hoteljei
A Starwood megvételével a Marriott európai, latin-amerikai és ázsiai jelenlétét szeretné erősíteni. A Marriott szobáinak háromnegyede az Egyesült Államokban található, míg a Starwood bevételének kétharmada származik az Egyesült Államokon kívülről. A Marriott ezen kívül várhatóan profitál a Starwood design-központú, fiatalabb utazókra koncentráló szállodáiból is, valamint méretgazdaságossági előnyökből és a bővülő törzsvendég programból is.
A Starwood tavaly áprilisban jelentette be, hogy stratégiai megoldásokat keres hotelei jövedelmezőségének fellendítésére, a potenciális vevők között felbukkant az Intercontinental Hotels Group és a Hyatt Hotel is. A Marriott főbb márkái a Marriott's Courtyard, a Ritz-Carlton és a Fairfield Inn. A Starwoodé a Sheraton, az Aloft és a St. Regis.
MTI