Szollár Domokos kedden délután arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a tárgyaláson konkrét felvetések és konkrét megoldási javaslatok hangzottak el.
Az érdekképviseletnek a forgalmi területen meglévő létszámhiányra vonatkozó felvetésére a BA szakterületének vezetője elmondta, hogy több munkacsoport is dolgozik a lehetséges megoldásokon, például a munkaidő-beosztás módosításán. A BA tervei között szerepel, hogy a déli és a délután öt órai "forgalomszegény" időszakokból átcsoportosít munkavállalókat a forgalmas esti órákra. Hozzátette: a BA Kollektív Szerződésének módosítása is az ésszerűbb munkatervezést szorgalmazza.
A Fegyveres Biztonsági Őrségnél tapasztalt létszámhiány a nyári szabadságok leteltével nagy valószínűséggel rendeződik - jegyezte meg.
A BA átszervezésével kapcsolatban a munkáltató képviselői ismét megerősítették, hogy a február közepén meghirdetett, és széles körben ismertetett modernizálási terv nem változott.
A sztrájktárgyaláson megvitatták a munkakörülményekre vonatkozó problémákat is. A BA ígéretet tett arra, hogy tovább pontosítja és határidőkkel, illetve felelősökkel egészíti ki azt az akciótervet, amelyet múlt pénteken adtak át az érdekképviseletnek. A pontos műszaki terv tartalmazza majd a felújítások, bővítések költségeit is.
A LESZ vasárnap helyezett kilátásba munkabeszüntetést Ferihegyen, mert eredménytelenül zárult a munkaadó BA. Zrt.-vel folytatott egyeztetésük.
A szakszervezet ezt megelőzően, szeptember 5-én jelezte a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatójának, Jost Lammersnek, hogy a vállalatnál kialakult helyzet miatt kollektív munkaügyi vitát kezdeményez, és sztrájkbizottságot alakít.
"A lépésre azért szánta el magát a szakszervezet, mert az elégtelen dolgozói létszám miatt a munkavállalók túlfoglalkoztatása általános gyakorlattá vált a cégnél, amely ráadásul további elbocsátásokba, a dolgozókat érzékenyen érintő átszervezésekbe kezdett" - indokolta a szakszervezet egy korábbi közleményében.