A közelmúltban jegyezték be és már működik is a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszer-ipari és Kereskedelmi Zrt. első külföldi leányvállalata. Szabó István Tivadar vezérigazgató szerint a marosvásárhelyi, egyelőre csak az idehaza gyártott termékeket forgalmazó társaságtól két-három éven belül már egymilliárd forintos forgalmat várnak.
Szabó elmondta, hogy a román piacot egyelőre a két éve 1,2 milliárd forintos költséggel bővített és korszerűsített székesfehérvári üzemből szolgálják ki, ám ha a piac a várt ütemben bővül és az ottani cég beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor termelőrészleget is létrehoznak. Hasonló elképzeléseik vannak Bulgáriában is - jegyezte meg.
A külföldi terjeszkedés hátterében nemcsak a két országban tapasztalható keresletbővülés áll, hanem az is, hogy idehaza egyre magasabbak a termelési költségek, ráadásul a piaci prognózisok sem túl kedvezőek. A vezérigazgató hozzátette: tavaly ugyan nem zártak rossz évet, a társaság árbevétele, sőt eredménye is nőtt, ám ebben döntő része van a sikeres, immár több mint tíz országra kiterjedő exportoffenzívának, amelyet a jövőben is folytatni kívánnak. Belföldön és a külpiacokon is elsősorban magas feldolgozottságú termékekkel szeretnének jelen lenni.
A rendkívül erős forint, a magas kamatköltségek, valamint az emelkedő közterhek folyamatos "előremenekülésre" kényszerítik a társaságot. A hatékonyság javítása érdekében a közelmúltban közel ötven fős, mintegy tízszázalékos létszámcsökkentésről döntöttek, számolt be a Napi Gazdaság.